2016 Дрогобицька Духовна Семінарія блаженних священомучеників Северина, Якима та Віталія http://dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2016.html Tue, 30 Apr 2024 09:43:57 +0000 Joomla! 1.5 - Open Source Content Management en-gb Юрій Ковалів, «Термін “õµооύζιоs” у патристичній тріадології ІІІ-ІV століть» (науковий керівник - о.ліц. Іван Гаваньо, рецензент – о. ліц. Олег Сподар) http://dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2016/1570-kovaliv-yuriy.html http://dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2016/1570-kovaliv-yuriy.html ВСТУП
Воскресіння і Вознесіння Господа Ісуса Христа спонукало апостолів іти у світ і звіщати Євангеліє. Ключовою подією для початку проповідництва став день П’ятидесятниці. Святий Дух, зійшовши на апостолів, зробив з них ловців народів. Однак, почавши проповідувати, апостоли зіткнулись з певними труднощами. Народи, до яких вони приходили, потребували, аби Воскресіння Христове звіщалось їм з прийняттям їхніх культурних та звичаєвих ознак. Так виникла потреба інкультурації, з якою чи не вперше зустрівся апостол Павло, проповідуючи в Афінах. Та свою місію апостоли виконали бездоганно і передали, аби її продовжили їх учні.

]]>
admin@dds.edu.ua (Роман Андрійовський) Дипломи-2016 Mon, 29 Aug 2016 07:50:02 +0000
Роман Лупак, «Покаяння у творчості Ісаака Сирійського» (науковий керівник - о. ліц. Степан Угрин, рецензент – ліц. Юрій Мисів) http://dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2016/1569-lupak-roman.html http://dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2016/1569-lupak-roman.html ВСТУП
Сирійське християнство відіграло важливу роль у розвитку Христової Церкви. Власне, ці християни належать до тих народів, які були близькі за ментальністю до євреїв. Вважається, що серед семітських народів найдревнішим було арамейське і сирійське християнство. Ця культура, ввібравши в себе християнські елементи, витворила особливий тип християнської традиції. Їхній спосіб мислення, який вживав буквально-історичного методу відчитування Святого Письма, спричинився до утворення нового унікального способу літургійного почитання Бога. Таким чином сирійське християнство мало у своїй основі духовному спадщину семітської культури. Воно у розвитку свого духовного життя пройшло шлях великих перемін, піднесень і падінь – від «народження» через мучеництво аж до апогею розвитку християнства та пізнішого завоювання сирійських земель релігією, яка йшла вперед із словами на устах «Аллах акбар».

]]>
admin@dds.edu.ua (Роман Андрійовський) Дипломи-2016 Tue, 23 Aug 2016 13:44:40 +0000
Микола Лутчак, «Чеснота патріотизму у навчанні митрополита Андрея (Шептицького)» (науковий керівник - о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – о. Олег Кекош) http://dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2016/1568-lutchak-mykola.html http://dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2016/1568-lutchak-mykola.html ВСТУП

У Катехизмі “Христос – наша Пасха” Церква навчає, що дорога до небесної батьківщини проходить через земну Батьківщину. Земна Батьківщина – це дар Божий, прабатьківська рідна земля, яка пов’язує людину зі своїм народом і його культурою. Водночас цими словами катехитичного вчення вказується на нерозривний зв’язок небесного і земного, служіння Богові і народові, дбання про вічне не нехтуючи земним. Тому Церква плекає серед вірних чесноту патріотизму як любов до Батьківщини. На цю, вповні християнську чесноту, вказував у своїх творах і посланнях митрополит Андрей Шептицький, для якого служіння Богові і народові було тим достойним шляхом, яким Він постійно йшов до свого вічного призначення.

]]>
admin@dds.edu.ua (Роман Андрійовський) Дипломи-2016 Wed, 17 Aug 2016 13:41:19 +0000
Микола Мисів, «Іконостас у візантійській літургійній традиції» (науковий керівник - д-р Ендрю Квінлан, рецензент – о.д-р Мирон Бендик) http://dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2016/1567-mysiv-mykola.html http://dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2016/1567-mysiv-mykola.html ВСТУП
Храм – це місце присутності Бога на землі. Саме тому він має таке велике значення та відіграв важливу роль у різних культурах у всі часи. Юдеї мали велику пошану до Храму, утворювалася ціла храмова культура і він був центром юдейського вірування. Погани також будували храми своїм богам, де звершували певні ритуали та культи. Звертаючи увагу на християнський храм, варто зосередитися не тільки на його духовному, але й практичному значенні. Це, перш за все, місце зустрічі християн для спільної молитви, як нас навчав Ісус Христос: «Дім мій домом молитви буде зватись» (Мт. 21. 13). Тому християнський храм бере свій початок зі звичайних приватних домів, які були місцем служіння Євхаристії. В часи після медіоланського едикту почали будувати окремі будівлі для служіння Св. Тайн і спільної молитви. Спочатку вони були доволі простими, а з часом їх увиразнювали різними архітектурними елементами з символічно-сакральним навантаженням.

]]>
admin@dds.edu.ua (Роман Андрійовський) Дипломи-2016 Thu, 11 Aug 2016 13:30:11 +0000
Петро Войтович, «Канонізація святих у Київській Церкві Х-ХVІ століть» (науковий керівник - о. д-р Роман Андрійовський, рецензент – о.ліц. Святослав Городецький) http://dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2016/1566-vojtovych-petro.html http://dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2016/1566-vojtovych-petro.html ВСТУП
Аналізуючи історію Христової Церкви від моменту її встановлення і до сьогодення, зауважуємо, що християни в особливий спосіб вшановують людей, які досконало сповнюють своє християнське покликання, а тому Бог прославляє їх чи ще за життя, чи вже після смерті. Вони здійснюють покликання християнина, визнаючи Христа у різний спосіб: одні помирають за віру і любов до Господа, інші своє життя проводять, плекаючи чесноти і виконуючи Божі заповіді, деякі роблять різні блага для Церкви та народу. Життя цих людей є іншим, іншим в біблійному розумінні: воно — святе.

]]>
admin@dds.edu.ua (Роман Андрійовський) Дипломи-2016 Fri, 05 Aug 2016 13:05:48 +0000
Тарас Жеплінський, «Екзеґетичні методи у Коментарі святого Йоана Золотоустого на Послання до Галатів» (науковий керівник - о. д-р Роман Федько, рецензент – ліц. Ростислав Приріз) http://dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2016/1565-zheplinsky-taras.html http://dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2016/1565-zheplinsky-taras.html ВСТУП
Мандруючи сторінками історії, знаходимо дуже багато спроб якомога правдивіше відчитати богооткровенний зміст Святого Письма. Починаючи з дохристиянських часів і аж до нині, люди чинили і продовжують чинити спроби екзегези промовленого Богом і записаного людьми Слова Божого. Найбільш вдалі із них належать особам, які жили і діяли в Золоту Добу патристики (ІУ-У століття) і століттям раніше - представникам двох найбільших богословських шкіл: Олександрійської та Антіохійської. Імена Климента Олександрійського, Орігена, Дідима Сліпого та Євсевія Емеського, Діодора Тарсійського, Теодора Мопсуестійського вписані золотими літерами в історію біблійної екзегези. Та найяскравішою серед екзегетів є особа вихованця Антіохійської екзегетичної школи Иоана Золотоустого.

]]>
admin@dds.edu.ua (Роман Андрійовський) Дипломи-2016 Sun, 31 Jul 2016 13:00:03 +0000
Мар’ян Топорович, «Порятунок євреїв духовенством УГКЦ під час ІІ Світової війни» (науковий керівник - мгр. Ігор Бриндак, рецензент – о. ліц. Юрій Хамуляк) http://dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2016/1564-toporovych-marjan.html http://dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2016/1564-toporovych-marjan.html ВСТУП
З часу виходу Української Греко-Католицької Церкви з підпілля і початку демократичних процесів в Україні, а також відновлення нашої держави відкрились нові можливості для об'єктивного вивчення історичного минулого українського народу і, зокрема, нашої Церкви - «душі народу». Однією із призабутих сторінок минулого є історія окупації нацистською Німеччиною 1941-1944 рр. Східної Галичини і ведення тут політики масового винищення єврейського населення та реакція духовенства і вірних УГКЦ на неї. Попри віддалену часову перспективу з викривленням фактів і накладанням «кліше» ця проблематика потребує об'єктивного дослідження істориків, щоб цілісно побачити і оцінити позицію нашої Церкви цього періоду.

]]>
admin@dds.edu.ua (Роман Андрійовський) Дипломи-2016 Mon, 25 Jul 2016 12:57:05 +0000
Руслан Стецик, «Годегетика в спадщині українських греко-католицьких богословів кінця ХІХ – першої половини ХХ століть» (науковий керівник - о.ліц. Іван Гаваньо, рецензент – о. ліц. Тарас Коберинко) http://dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2016/1563-stetsyk-ruslan.html http://dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2016/1563-stetsyk-ruslan.html ВСТУП
Дослідження пастирського богослов'я кінця ХІХ - початку ХХ ст. полягає у пошуку самоідентичності сучасного пасторального богослов'я УГКЦ. Сьогодні виникає гостра потреба закласти фундамент власного пасторального богослов'я, яке витворить неповторне обличчя Церкви на тлі інших традицій помісних Церков, зокрема римо- католицької. Тому для нашої студії важливо окреслити особливість годегетики зазначеного періоду як парадигми для становлення сучасної годегетики. Останньої на сьогоднішній день як окремої дисципліни не існує.

]]>
admin@dds.edu.ua (Роман Андрійовський) Дипломи-2016 Sun, 17 Jul 2016 12:51:28 +0000
Юрій Маціборко, «Святкування Пасхи у літургійній традиції Української Греко-Католицької Церкви» (науковий керівник - д-р Ендрю Квінлан, рецензент – ліц. Юрій Мисів) http://dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2016/1562-matsiborko-yuriy.html http://dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2016/1562-matsiborko-yuriy.html ВСТУП
Пасха - велике свято радості, торжества благодаті, що освітлюють нашу буденність. У ранньому християнстві Пасхальний період у церковному році займав центральне місце. Віряни весело співали, що Ісус переміг смерть, і тим самим кожному з нас було подароване спасіння. Проте більшість християн сьогодні втратили відчуття таємниці Пасхального часу. Тому темою дипломної роботи є святкування Пасхи у літургійній традиції Української Греко-Католицької Церкви.

]]>
admin@dds.edu.ua (Роман Андрійовський) Дипломи-2016 Sat, 09 Jul 2016 12:48:13 +0000
Андрій Кобилюх, «Постать духовного отця в традиції Київської Церкви домонгольського періоду» (науковий керівник - владика Григорій (Комар), рецензент – о.ліц. Андрій Осередчук) http://dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2016/1561-kobylukh-andriy.html http://dds.edu.ua/en/publications/publications/diploma-dissertations/2016/1561-kobylukh-andriy.html ВСТУП
Христова Церква після П’ятидесятниці стає середовищем та місцем перебування Святого Духа, який через свої різні дари свідчить про Божу присутність серед людей. Біблійні свідчення та описи діянь Святого Духа у Церкві виразно вказують на те, що її провадить Дух Істини, наповнюючи своїми дарами і благодаттю. Ісус Христос запевнив учнів, що після свого Вознесіння не залишить їх самотніми у світі, але дасть їм свого Духа, Котрий попровадить і наставить їх (пор. Йо 16, 16).
Серед численних дарів Святого Духа особливо вирізняється дар духовного наставництва, який дається тим, котрі покликані наставляти та утверджувати у вірі братів і сестер. Апостоли Христові і поставлені ними єпископи, пресвітери були першими духовними отцями для ранньохристиянської спільноти.

]]>
admin@dds.edu.ua (Роман Андрійовський) Дипломи-2016 Sun, 03 Jul 2016 12:11:11 +0000