Традиція містично-досвідної філософії Бога |
|
|
|
Богдан ЗАВІДНЯК, д-р. філософії, викладач Дрогобицької Духовної Семінарії.
Шлях до Істини пролягає через самозаглиблення, терпіння і любов. Тільки у цій дружній симфонії віри вона жива, надійна і спасенна. Та на численних стежках, магістралях і горизонтах історії Істина пропадає з виду, а те, що ми під нею стали розуміти, виявляється блідою подобою, яка здебільшого навіть не здатна нагадувати правду. Так, сферу мислення посіли «холодні, абстрактні боввани розсудкової думки, побудови в голові, які не хвилюють людину, не розбуджують в ній життєвих сил і пристрасних почуттів, не кличуть до бою, на жертву». (О. Лосєв. Життя). Чи можна в наш час володіти вмінням визнавати омани в царині мислення, самопроголошеного і узаконеного в добу «коперніканського» перевороту, яке кинуло на поталу людину, залишивши її сам на сам поміж зірок, на поверхні всесвіту?
|
мгр. Ігор БРИНДАК, викладач Дрогобицької Духовної семінарії Повідомлялося, що теперішній понтифік Венедикт XVI має намір відновити міжрелігійні молитовні зустрічі в Асижі, започатковані у 1986-му році Слугою Божим Іваном Павлом ІІ. Також йшлося про те, що представники окремих течій у Католицькій Церкві негативно налаштовані проти цих зустрічей. В Україні дуже різко засуджують такі акції прихильники «групи Догнала». Широкому загалу вони більше відомі як «підгорецькі отці». Прихильники цього руху вважають молитовні акції з іновірцями перешкодою у проголошенні блаженним Папи Івана Павла ІІ. Тому вони постійно звертаються до Ватикану з вимогою скасувати заплановану на травень цього року беатифікацію. З іншого боку, більшість людей не володіють інформацією про те, що насправді відбувалося в Асижі двадцять п’ять років тому. З цієї причини варто нагадати про ці події й осмислити їх в богословському аспекті.
|
Ігор БРИНДАК, магістр богослов'я і викладач Дрогобицької Семінарії Цей термін відомий кожному, хто має бодай поверхневе знання в юриспруденції. Згідно з ним особа вважається невинною доти, доки не буде доведено її провини. І будь-які суперечності чи розбіжності в доказах мають бути обернуті на користь вір протилежного. Однак, дана публікація не присвячена правознавству. Йтиметься радше про наступне: чи можна про когось або про щось робити негативні висновки, якщо передумовою до них є тільки припущення.
|
Ігор БРИНДАК, магістр богослов'я і викладач Дрогобицької Семінарії
Засекречені євангелія, таємниці єзуїтів, таємна католицька організація «Опус Деі» (Opus Dei) і т.д. Ці словосполучення у наш час досить знайомі, і стосуються вони не тільки творчості Дена Брауна. За умов, коли шалених темпів набирає погоня за сенсаціями, можна з різних сторін почути про існування якоїсь таємної змови всередині Церкви або про те, що Церквою нібито приховуються якісь важливі речі, оприлюднення яких могло б мати для неї катастрофічні наслідки. Спробуймо зблизька поглянути на ці «секрети».
|
Проповідь Преосвященнішого Владики Юліяна (Вороновського) на початок 2010-2011 навчального року у Дрогобицькій Духовній Семінарії |
|
|
|
В ім'я Отця і Сина і Святого Духа! Всесвітліший отче ректоре! Всечесніші отці! Дорогі семінаристи! Дорогі брати та сестри! Слава Ісусу Христу! Вже багато століть існує встановлене Церквою річне коло євангельський читань на будні, чергові неділі та свята. І таким чином протягом цілого року ми неначе особисто разом з учнями христовими мандруємо за Божественним Вчителем, вслухаючись в Його слова , вдивляючись в Нього, намагаючись наслідувати Його в Його милосерді до всіх немічних, потребуючих та відкинутих. Бо саме це і означає бути християнином - це, насамперед, бути учнем Христовим, пізнаючи та наслідуючи Його в усіх обставинах нашого життя.
|
Ректор Дрогобицької Семінарії: "Осучаснені християнські істини покликані стати опорою для молоді - мета, заради якої писався Катехизм УГКЦ" |
|
|
|
Інтерв’ю з о. д-ром Мироном Бендиком
Шановний отче, відомо, що над словесним вмістом Катехизму працює близько тридцяти авторів. Чи така кількість сприяє роботі?
Насправді автором цього твору є багатомільйонне суспільство, яке належить до УГКЦ. Катехизм задумано так, і в цьому його особливість, що він має виражати думку всієї Церкви. Тому ми намагаємося врахувати і озвучити кожне судження, яке вже не є приватним, але належить до певних церковних кіл. Взагалі, якщо бути справедливим, то першим автором книги безперечно є благодать Святого Духа, яка, як ми віримо, діє через Синод наших єпископів, бо всі стадії творення Катехизму отримали попереднє благословення учасників Синоду. Їхня апробація щоразу ставала для нас вказівкою переходити до наступного етапу. Тому було б несерйозно і некоректно казати, що існує тільки авторська група. У такому випадку це був би вже не Катехизм УГКЦ, а зібрання поглядів якоїсь певної церковної громади. Відтак специфіка нашої праці неминуче вимагає довші терміни творення тексту, оскільки його мета унікальна. Зрештою, в усіх Церквах, де писались аналогічні катехизми, ця творчість вимагала дуже великих часових затрат.
|
Проповідь Преосвященнішого Владики Юліяна Вороновського в Дрогобицькій Духовні Семінарії з нагоди вручення дипломів випускникам (12 червня 2010р.Б.) |
|
|
|
В ім’я Отця і Сина і Святого Духа! Всесвітліший отче-ректоре! Всесвітліші та всечесніші отці! Дорогі брати і сестри! Дорогі брати випускники! Слава Ісусу Христу! Ось і настав той день, якого ви так чекали і прагнули. Позаду шість років навчання, велика кількість перечитаних книг, позаду і прослухані лекції, і здані іспити. Ці шість років були наповнені спільною та приватною молитвою у цій каплиці, різними служіннями в стінах цієї обителі та за її межами. Шість років тому ви розпочали свою дорогу, тоді ви про щось мріяли, чогось чекали, чогось прагнули. Запитаймо себе: чи стали ми кращими чи гіршими? Чи не втратили той запал та натхнення до служіння? Чи не зрадили собі, своїм та ближніх очікуванням? Як і чому ми змінились? Оце сьогоднішнє урочисте завершення навчання є радше початком нової глави книги вашого життя, бо кожна здобута вершина завжди відкриває нові вершини, які ще треба осягнути.
|
|
|