header-dds1
header-dds2
header-dds3

Photo Gallery

Articles archive

< November 2017 >
Mo Tu We Th Fr Sa Su
    1 2 3 4 5
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

жертводавцям

Допомогти у вихованні майбутніх священиків

Ukrainian (Ukraine)English (United Kingdom)

Translate into...

LAST COMMENTED

Visits

 Погода в Україні
 
Що означають євангельські слова про підставлення щоки? PDF Print E-mail

Ігор БРИНДАК

altЯк розуміти всім відомі Євангельські слова: «Тому, хто вдарить тебе в праву щоку – підстав ліву»? Пояснення далеко шукати не потрібно, воно також є у Євангелії, тільки в іншому місці: «Вважайте на себе! Коли згрішить твій брат, докори йому, і як він покається, прости йому!» (Лк. 17, 3); (див. також Мт.18, 15 – 17). Ви запитаєте, яке це має відношення до слів про підставлення щоки? Дуже просте, адже якщо хтось когось ударить в щоку, то хіба він тим не згрішить?

Інша справа, що людині часто дуже є важко наважитись на прощення. Бо тоді виникає спокуслива думка: « Якщо я йому прощу, то він буде мені на голові кіл тесати». А якщо звернутися ближче до Євангелії, то ця спокуса буде виглядати так: «Якщо я прощу тому, хто мене вдарив у праву щоку, то він пізніше вдарить мене в ліву». Тому, власне і Спаситель говорить про те, що підставити ліву щоку, тобто, простити тому, хто наніс образу.
Як показує досвід, у більшості випадків прощення не заохочує кривдника до нових негативних дій, а,навпаки, відкриває шлях до примирення і полагодження конфліктів. У той же час гнів, образливі слова, вдавання до помсти провокують щоразу нову агресію.
Однак звернімо увагу на умову, поставлену Спасителем для отримання прощення: як він покається. Покаяння у грецькій мові, якою і було написано Євангеліє, називається «метанойя», що означає «зміна мислення». Тобто, щоб отримати прощення як від Бога, так і від людей людина повинна розпочати інакше мислити. Зрозуміло, що у бік добра, а не зла. З цього також випливає, що євангельські слова про щоку не стосуються ані розбійника, який може вдертися в наше помешкання, ані агресора, який нападає на нашу країну, бо ні ані один, ані другий у даній ситуації не каються. Це тут пишеться задля того, бо деякі люди помилково думають, що Євангелія взагалі забороняє християнам захищати себе, своїх ближніх чи свій народ від будь-яких нападників. Контекст, як бачимо, показує зовсім інше.
Правда слід врахувати, що і перед будь-яким злочинцем чи агресором теж не є закрита дорога до покаяння. Він завжди допоки живий має шанс зупинитися і змінити своє мислення, а це також включає у себе: відмову від злочинних намірів, та, по-можливості, направлення завданої шкоди. І тоді також цілком можливим є примирення.
P.S. Про ставлення християнина до війни див. //З любов’ю у світ, № 12, 2008, а також «Християнин і захист Вітчизни» (// Жива вода, № 9, 2014). Ця стаття є також на сайті Дрогобицької духовної семінарії.

Ігор БРИНДАК. Що означають євангельські слова про підставлення щоки? // "З любов'ю у світ" № 12 2016