грудня 2009
|
Гой Василь. “Переміна людини у великопісних текстах богослужінь у світлі твору о.прот.О.Шмемана “Великий Пост” (керівник – о.ліц.Андрій Осередчук, рецензент – о. Михайло Коліщак) Пустельник Микола. “Пасхальний вимір у текстах Чинів Хрещення і Миропомазання за книгою о.прот.Олександра Шмемана “Водою и Духом” (керівник – о.ліц.Іван Гаваньо, рецензент – о.ліц.Андрій Осередчук) Григель Любомир. “Співвідношення Уставу і літургійного благочестя у порівнянні московського синодального типікону і типікону УГКЦ, укладеного о. І.Дольницьким у богослужіннях Страсної п’ятниці” (керівник – о.ліц.Іван Гаваньо, рецензент – о.ліц.Андрій Осередчук)
о.Струков Лев. «История развития Российской Греко-Католической Церкви в свете книги Диакона Василия ЧСВ «Леонид Федоров. Жизнь и деятельность» (керівник – мрг.ліц.Ігор Бриндак, рецензент – о.ліц. – Ігор Козанкевич) Детальніше...
|
|
|
Швед Ігор. “Християнська родина у світлі ХХ Бесіди на послання до Ефесян св.Івана Золотоустого” (керівник – о.ліц.І.Гаваньо, рецензент – о.ліц.Т.Коберинко) Копичин Ярослав. “Єдиносущність Святого Духа у творах Григорія Богослова (за Словом 31 “Про Святого Духа” та Листом 26 до Василія Великого)” (керівник - о.ліц.І.Гаваньо, рецензент – о.д-р.М.Бендик)
Детальніше...
|
|
|
Вступ
Через всі етапи свого існування Церква зберегла місійну заповідь Христа: “Ідіть отже і зробіть учнями всі народи, христячи їх в ім’я Отця і Сина і Святого Духа і на-вчаючи їх берегти все, що я вам заповідав” (Мат.28. 19-20). Згідно слів ап. Павла (Гл. 3,27) через Святу Тайну Хрещення ми вступаємо в но-ве життя у Христом. Нажаль у всі часи, та особливо тепер людина часто стає христи-янином глибше не задумуючись над значенням. Можна сказати, що сучасність ніве-лює сенс слова “християнин”, починаючи вже від Тайни Хрещення. Люди Часто Сприймають Святу Тайни Хрещення з точки зору магії, як охорону і безпеку від вро-ків і порчі. А ще, як театральний обряд, через який мають пройти всі, не задумуючись і не переймаючись тим, який його справжній сенс і до чого він зобов’язує. Детальніше...
|
|
|
ВСТУП Характерною рисою богословської думки ХХ ст. є те, що вона творить нове богословіє, яке зорієнтоване на людину. Цей напрямок Карл Ранер назвав “антропологічним поворотом” . Специфікою цього підходу є те, що в богословіє завжди все розглядається під кутом спасіння людини і тому воно орієнтується на питання, що їх ставить людина. Такий поворот є дуже близький до філософії екзистенціоналізму та персоналізму і містить у собі багато небезпек. Людина залишається у власному суб’єктивізмі та індивідуалізмі. Так народжується викривлення в антропології. Святоотцівське трихотомічне бачення людини втрачається. Починає переважати концепція, згідно з якою людина складається з душі та тіла, а про дух людини забувається. Детальніше...
|
|
|
Вступ Людина і суспільство, один і багато – що первинніше, що має більшу вартість? Відповідь на таке, здавалося б, простеньке запитання має далекосяжні наслідки для людства. Якщо віддамо перевагу першій складовій цієї пари, то це означатиме, що заради реалізації своїх цілей будь-хто може діяти так, як забажає, незважаючи на інтереси інших, оточуючих його людей. При протилежній позиції ми допускаємо, що для здійснення загального добра суспільства можна пожертвувати інтересами чи, навіть, життям окремих осіб. Людство в різні періоди свого існування схилялось на користь то одного, то другого підходу, досвідчуючи односторонність кожного з них та пов’язані з нею небезпеки. Тому так важливо знайти оптимальне співвідношення одного і багатьох, що допоможе у організації не тільки державного, але й церковного життя, бо Церква також суспільність, а не якась абстрактна реальність. Детальніше...
|
|
|
Вступ Проблематика єдності і троїчності Бога є актуальною у християнстві до сьогоднішнього дня. Християнське одкровення триєдиного Бога було і є апорією для розуму не просвіченого вірою. Багато авторів пробували сказати щось про цю таємницю, яка прихована за простими словами Біблії. Однак, кожне висловлювання про цю таємницю, не може претендувати на вичерпну правду, бо воно тільки частково привідкриває істину. Детальніше...
|
|
|
1.1.Біблійний аспект у вченні Св. Василія Великого про людину. Святе Письмо є спадщиною Церкви. Сучасна Православна Церква називає себе “Біблійною” Церквою. Святе Письмо, отже, є джерелом духовності та віри. Святе Письмо завжди знаходилось в центрі уваги отців, вони черпали з нього свою віру. Можна з певністю ствердити, що їхнє вчення починалось з екзегези святого Письма, яке для них було правилом життя. Детальніше...
|
|
|
Вступ В наш час, коли виникають нові, незнані колись хвороби, особливо гостро стоїть питання пошуку нових ліків і методів лікування. На жаль, багато медиків у тому пошуку забувають про святу Тайну Єлеопомазання, даровану нам, людям, самим Господом Ісусом Христом для того, щоб ми користали через неї з Божого дару оздоровлення. Окрім того, не лише медики, але й богослови часто забувають про її сенс і особливе значення для хворих. Вже багато віків у колах мирян, а що дивно – в священичому середовищі, Тайну Єлеопомазання вважають Тайною помираючих. Детальніше...
|
|
|
Вступ
Багатство і велич нашої богослужбової традиції проявляється в піснеспівах її богослужінь. А яка “їхня велич” була під час запровадження християнства? Саме пошук відповіді на це запитання дав поштовх до вибору теми дипломної роботи. Дана тема є актуальною у питанні відродження Київської традиції, а докладніше - її співу. Великий вклад в її дослідженні зробив о.Василій Металлов у праці “Богослужебное пение русской церкви в период домонгольский, по историческим, археологическим и палеонтологических даным.” Детальніше...
|
|
|
“Прийдіть, вийдімo на гору Господню, в дім Бога нашого, і побачимо славу його преображення… від Світла приймімо світло, щоб сподобитись Його просвічення...” ( вечірня Преображення, стихира Литії )
Вступ. Людям усіх часів завжди була знайома “проблема часу”. Людський розум, а також людська релігія у той чи інший спосіб старалась вирішити її. Детальніше...
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
<< Початок < Попередня 11 12 13 14 15 16 17 18 Наступна > Кінець >>
|