July 2012
|
ВСТУП Молодість людини ‒ це перехідна фаза, час визначення та становлення, дозрівання основних рішень; час, коли розвивається ціла низка можливостей людського буття. Це відкритий шлях, на початку якого потрібно зробити правильний вибір, визначитися, в якому напрямку йти як в професійному, так і в духовному житті. Отож, це надзвичайно відповідальний час, і в залежності від того, що обере молода людина, залежить все її подальше життя і життя тих, за кого вона буде відповідальна. Те, який вибір зробить молода людина, залежить від багатьох чинників, зокрема: від суспільно-культурного середовища, в якому вона живе, від впливу оточення, від виховання в сім’ї, від авторитету Церкви і так далі. Коли проаналізувати сьогоднішній суспільній стан, то він позначений секуляризмом і плюралізмом, гонитвою за комфортом і насолодами, що закликає молоду людину до того, щоб «мати», а не «бути». Стан сім’ї також часто «плачевний», адже наші діди і батьки є дітьми радянської культури, яка відзначалася руйнуванням моральних і релігійних цінностей. Це призвело до того, що багато сьогоднішніх молодих людей виховувалося в неповних сім’ях або в таких, де домінували сварки, конфлікти, зради, обман, алкогольна чи інші залежності. А найголовніше – в сім’ях, де не практикувалося життя в Христі, а якщо таке й було, то часто дуже формальним. Саме тому молоді люди нині часто є загубленими, не знають, яким шляхом йти і часто помиляються.
Детальніше...
|
|
|
ВСТУП Об’єктивні знання минулого потрібні нам для подолання різних стереотипів, які штучно були накладені в різні періоди української історії і досить активно перешкоджають єдності освяченого Божого люду. Історично-канонічні дослідження розкривають допомагають краще зрозуміти особливості церковних структур та інституцій. Це є досить важливим для українського суспільства, яке на даний час переживає кризу посткомуністичного періоду в духовному, політичному, історичному та культурному житті. Якщо не братимемо, яка існувала в різні періоди історії Київської Церкви, то нам буде надзвичайно важко зрозуміти особливості її церковної традиції. А це є надзвичайно важливим в процесі дослідження її ідентичності.
Детальніше...
|
|
|
ВСТУП Вже від моменту свого народження людина стає на шлях пізнання. Вона прагне пізнати навколишній світ, Бога та себе. Людина постає перед запитанням про власне походження: її цікавить, чиїм творінням вона є – еволюції природи, чи Бога. Про ці пошуки людиною джерела свого походження відомо протягом всієї історії людства від доби античності і аж до сучасності.
Детальніше...
|
|
|
ВСТУП Володимир Соловйов (1853–1900 рр.) і займає особливе місце серед видатних російських філософів ХІХ століття. Своєю творчістю він справив великий вплив на тогочасне суспільне та церковне життя. Його твори, великою мірою, позначились на подальшому розвитку російської релігійної філософії Н. Бердяєва, С. Булгакова та Є. Трубецьких, П. Флоренського, С. Франка. Діяльність та життєвий шлях філософа є добре відомі нашим сучасникам, однак, серйозних досліджень ще потребує його богословська та філософська спадщина.
Детальніше...
|
|
|
Представник ректорату Дрогобицької Духовної семінарії бере участь у першій частині формаційного курсу для вихователів католицьких семінарій. Цього року від 16 до 28 липня 2012 р.Б. близько 30 слухачів цього курсу, програма якого розрахована на два роки, зібралися у старовинному італійському монастирі у гірській місцевості Валломброза, що поблизу Флоренції.
Детальніше...
|
|
|
ВСТУП Найкращою дорогою, щоб знайти те, що потрібне, є також роздумування над богонатхненними книгами, бо в них є і наука добрих діл, і життя блаженних мужів, які немов живі ікони Божого життя. Вони вміщені на те, щоб ми наслідували їхні добрі діла (св. Василій Великий, Лист 2) . Саме з таких святоотцівських слів, хотілось би розпочати вступ до дипломної праці на тему «Родовід Ісуса Христа в синоптичних Євангеліях». В даний час всесвітньої глобалізації, та в час коли багато протестанських і не християнських течій викривлюють тексти та значення Божого Слова, як ніколи гостро стоїть питання читання, вивчення та тлумачення Святого Письма. Традиційно вважається, що праця над святим Письмом є зарезервована виключно за ченцями в монастирях чи науковцями богословських факультетів університетів Європи, Америки та Близького Сходу. Але якщо йти за духом Євангелія, то його мали б вивчати і за ним жити всі християни без винятку. Безумовно, що священнослужителі, котрі, окрім освячувати та управляти, мають за великий дар прилюдно навчати та роз’яснювати Слово Боже, згідно слів Христових «І ця Євангелія Царства буде проповідуватись по всьому світі, на свідоцтво всім народам. І тоді прийде кінець»(Мт 24,14). Тому ми, як майбутні пастирі стада Христового, повинні вивчати і черпати самі з Христового вчення, і водночас живити Словом Божим довірених нам людей.
Детальніше...
|
|
|
9-11 липня 2012 р. Б. у Дрогобицькій Духовній семінарії відбулися вступні випробування для 22 молодих юнаків, які виявили бажання стати на шлях підготовки до священства. Впродовж 3-ох днів приймальна комісія, до котрої з благословення Преосвященного владики Ярослава (Приріза), єпископа Самбірсько-Дрогобицького, ввійшли представники ректорату семінарії та єпархіального духовенства, проводила випробування глибини і зрілості покликання абітурієнтів, перевіряючи їхні сили і можливості.
Детальніше...
|
|
|
Назар КУРИЛО
Упродовж трьох століть, щороку, 15 липня, на свято Положення чесної ризи Богородиці у Влахерні глибока віра веде побожні серця до маленького прикордонного села Тишковичі, відомого на Мостищині як місця диво-цілющого джерела – дару Пречистої Богородиці. Здається, що вже й саме повітря тут промовляє: «...молитов наших в час журби не відкинь, а від бід визволи нас Єдина, Чиста і Благословенна». У той час, «коли на волю проситься сльоза» й останній промінець надії гасне, а немічна душа «ридає з болю» – до ікони прикладись, прочанине, і «притулись до серденька Марії»... Це серце Матері Небесної Любові, що годинами чекає тут усіх, хто спокою прагне, кличе всіх, хто йде до нього з надією на краще, і ніхто звідси не виходить із порожніми руками.
Детальніше...
|
|
|
ВСТУП Кінець ХIХ ст. став часом нової української еміграції. Численна еміграція українців вирушила до Аргентини, Бразилії, США, Канади. Цю першу еміграційну хвилю перервала Перша світова війна. Еміграційний процес помітно пожвавився в перші роки безпосередньо після Другої світової війни. За радянських часів усі кордони були закриті, і ніхто не міг нікуди виїхати. Від моменту проголошення незалежності України починають відбуватися масові виїзди українців за кордон. Виїжджали тепер не тільки за океан, але й до країн Західної Європи. Знову виникли різні проблеми та небезпеки: втрата віри, відчуження від рідної Церкви, шкоди для сімейного життя, розгубленість, зневіра. Найосновнішою причиною виїзду за кордон є недостатня матеріальна забезпеченість. Тому українці виїжджають за кордон у пошуках роботи. Ця проблема несе за собою нові виклики не тільки перед державною владою та громадськими організаціями, але й перед Церквою. Церква і релігія були упродовж сторіч джерелом сили і витривалості у змаганнях за релігійну і національну тотожність.
Детальніше...
|
|
|
ВСТУП Кожний твір сакрального малярства відображає органічну колористичну єдність. Поняття краси обов’язково переплітається з такими поняттями, як гармонія, послідовність, естетичність. Такими є шедеври світового мистецтва всіх часів. Серед цієї великої мистецької спадщини можемо виокремити й іконографію. Ікона як сакрально-малярський твір, дещо відрізняється від натуралістичного напряму художнього мистецтва, хоча й зберігає принципи послідовності композиції і гармонійного співвідношення кольору.
Детальніше...
|
|
|