August 2010
|
Роман НАЗАР
Особу батька завжди поважали і шанували в нашій та инших культурах. Про важливість і значення дару батьківства в сім’ї та суспільстві загалом годі й говорити. Першою ідеєю, яка стоїть за словом «батько», є ідея народження і виховання, і вона не применшується лише до фізичного виміру, але стосується й культурної та духовної сфери людського життя. Виходячи саме з такого розуміння батьківства не дивно, що на сьогодні День батька відзначається більше, ніж у 60-ти країнах світу (!), у тому числі й в Україні. Незважаючи на розбіжності в датах святкування, суть Дня батька повсюди залишається незмінною. (День батька в Грузії, Італії, Еспанії відзначають у березні, у Німеччині – у першу неділю червня, в Литві – у другу неділю червня, в Польщі – у серпні, а у Бразилії та Австралії – у вересні). Детальніше...
|
|
|
ВСТУП ІІ Ватиканський Собор в догматичній Конституції про Боже Об’явлення, Dei Verbum, закликає вірних, щоб частим читанням Святого Письма вивчали «визначне спізнання Ісуса Христа» (Флп. 3:8) і водночас підкреслює велику силу Божого Слова, котре для Церкви являється як підтримкою, так і життям. Отже, вказує на потребу глибшого і докладнішого вивчення Святого Письма . Дана праця торкатиметься питання дарів Святого Духа. Воно було актуальним у ранній Церкві й залишається таким і сьогодні. Дари були дані для збудування спільноти, як Тіла Христового. Ми спробуємо більш глибоко приблизити це питання. Детальніше...
|
|
|
ВСТУП Церква володіє безцінним скарбом святоотцівської традиції – церковним мистецтвом. Почитання ікон посідає в Церкві велике значення, бо ікона – це щось набагато більше, ніж просто зображення. Це не просто прикраса храму або ілюстрація біблійних подій, але органічна частина богослужбового життя. В іконі Церква вбачає не тільки певний аспект віровчення, але й цілісне вираження істини. Ікона як священий образ подібно як і писане та усне є одним із проявів церковного передання. Крім богословської думки, Бог відкривається й через красу в мистецтві. Це твердження базується на відомих словах священномученика Діонісія (Псевдо-Діонісія Ареопагіта) і преподобного Йоана Дамаскина, котрі зазначали, що людині для пізнання божественного потрібна «духовна милиця», і саме ікона є єдиним матеріальним посередником для впалої людини, котра прямує до Небесного. Священний образ – невід’ємна традиція Східної Церкви. Детальніше...
|
|
|