... Хор "Оранта"
header-dds1
header-dds2
header-dds3

Підтримайте/Support Us

Допомогти у вихованні майбутніх священиків

Ukrainian (Ukraine)English (United Kingdom)

Translate into...

Most Read

Articles archive

< October 2009 >
Mo Tu We Th Fr Sa Su
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Visits

 Погода в Україні
 
Хор "Оранта" PDF Print E-mail
Яку роль церковний спів займає в житті людини – це окрема тема. Хочеться нагадати лише, що музика і спів гуртують людей, позитивно впливають на формування характеру, розвиток естетичного смаку, а також абстрактного і логічного мислення.
Семінаристи Дрогобицької Духовної Семінарії мають усі можливості розвивати свої музичні здібності. У курс навчання співу введено такі предмети, як: постановка голосу, церковний спів, слухання музики.
Брати мають можливість співати в семінарійному хорі „Оранта”. Колектив заснований весною 1998 р. за ініціативи самих студентів з метою супроводжувати богослужіння Семінарії. Саме тоді у Кафедральному Соборі м. Дрогобича хор заспівав першу Св. Літургію (муз. Я. Смеречанського).
Назва хору з’явилася у 2000 році, коли колектив взяв участь у ювілейному концерті присвяченому 2000-ттю християнства у палаці культури «Україна» м. Києва. Разом із нар. артисткою Ніною Матвієнко та інш. провідними колективами держави виконував кантату-молитву Г. Гаврилець «Ввійди і ти у цей Собор» звернену до «Оранти». Хористи отримали настільки багато вражень від вивчення кантати, спільних репетицій над цим твором, що вирішили назвати колектив – «Оранта».
У здійсненні розвитку музичних здібностей хористів важлива і відповідальна роль відводиться викладачеві з постановки голосу. Слід наголосити на тому, що у кожного з них різний вік, музична підготовка, а це впливає на особливості голосу людини. Тому основною формою навчальної роботи з постановки голосу є індивідуальні заняття. Їх зміст, методи та прийоми підпорядковуються завданням вокально-технічного розвитку майбутніх священиків.
Хор в основному виконує чотириголосну музику, здебільшого духовну: Божественна Літургія, Вечірня, концертні духовні твори різних періодів. Також є і світська: твори на слова українських поетів, обробки українських народних пісень. На сьогоднішній день хор поповнює свій репертуар творами зарубіжної класики і сучасних композиторів.
У 2006 р. було здійснено перший аудіо запис – Св. Літургію тернопільського композитора Я. Смеречанського. Виголоси за священика – о. Тарас Коберинко. Звукорежисер – В. Приріз. Також хор має багато напрацьованих матеріялів для здійснення нових аудіозаписів.
Хоровий клас, в якому проводяться репетиції, – це творча майстерня, де оживають прекрасні твори мистецтва. Тут можна поринути в музику 18 ст. (хоровий концерт у трьох частинах „Господи, силою Твоєю” Д. Бортнянського), хор старається відтворити образи запорізьких козаків у турецькій неволі („Закувала сива зозуля” – хор №5 з „Вечорниць” П. Ніщинського на слова Т. Шевченка), також можна почути українську ліричну пісню чи веселу коломийку. Хор супроводжує урочисті богослужіння, принагідно бере участь у різних заходах, які проводить Церква, а також у громадських заходах міста.
У листопаді 2009 р. на запрошення української діаспори м. Кошаліна хор планує здійснити концертний тур хору містами українських святинь у Польщі. У планах також і участь хору міжнародних фестивалях та конкурсах духовної музики.
Пригадуюється, як колись у Льовові ще при ЛБА була скликана конференція дослідників духовної музики та хорових диригентів, де розглядали питання як покращити розвиток української хорової церковної музики в сьогоденні. Були різні версії... А один провідний диригент Львівщини сказав: «Найкращий спосіб сьогодні покращити розвиток хорової церковної музики – привити любов до хору ще студенту Духовної Семінарії. І тоді, прийшовши на парафію вже священиком він буде хор цінувати, плекати, виховувати, розвивати. А поряд з цим буде розвиватися хорова церковна культура»…Тому і наша праця з хором цьому присвячена. Адже приємно чути на Божественній Літургії виголоси священика правильним, грамотно сформованим, з легкою подачею звуком, тембрально красивим, в тональності і гармонії з хором, вірними і Богом. А це досягається через нелегку працю.
Маємо надію на Бога і сподіваємося, що Він обдарує наш навчальний заклад ще дзвінкішими юнацькими голосами, які щиро, гучно і красиво будуть прославляти Його Святе ім’я.



+++

„Із хором Дрогобицької Духовної Семінарії я знайомий ще з часів моєї незабутньої праці у Львівській Духовній Семінарії Святого Духа, де у червні 2000 року відбулась перша спроба зведеного хору під моїм керівництвом для участи у святковій Літургії, присвяченій святкуванню 2000-ліття Різдва Христового у Зарваниці. Також неодноразово слухав хор в окремих виступах у Львові, Дрогобичі, Івано-Франківську та інших школах. Завжди відчувалось, що у цьому духовному закладі хор працює систематично і за дбайливою підтримкою ректорату та доброю, фаховою рукою керівників хору.

Із музичного боку цей колектив вирізняється доброю хоровою звучністю, ансамблевою культурою, чистотою інтонації, тонким, переконливим виконанням духовних творів. Безумовно це є доброю школою у вихованні майбутніх священнослужителів, у розвитку їхніх музичних, вокальних, слухових даних. Також, вважаю, що хор і надалі потрібно постійно укріпляти добрим голосовим матеріялом, і більший акцент робити на вокальному вихованні молодих співаків як майбутніх священнослужителів.

Бажаю хорові та його керівникам подальшої плідної праці, високодуховних виступів на радість людям і славу Божу”.


Олег Цигилик,
художній керівник та диригент Львівського муніципального чоловічого хору „Гомін”, заслужений діяч мистецтв України


+++

„Дрогобич – одне із невеличких міст в Україні, проте з великою культурною спадщиною. Сві-доцтвом цього є хоча б те, що у місті діє духовна семінарія. Її очолює людина, яка за своїм глибоким духовним призначенням є, водночас, і талановитим музикантом.

Стосовно хору семінарії, який я мала змогу чути під час свого перебування у Дрогобичі, то ще тоді звернула увагу на інтонаційну виструнченість звучання. Звичайно, що роботи завжди є багато. Проте, будучи юнацьким хором, у звучанні прослідковується „джерельна чистота”. А ще мені запам’яталася дуже злагоджена гармонійність звучання.

На мою думку, якраз через музику, через мистецтво високі духовні ідеали ще більше лягають на серце.

Зважаючи на те, що Дрогобицька Духовна Семінарія святкує свій ювілей, я хотіла б побажати їй, її керівному складу та хору багато прекрасних, творчих років”.


Леся Дичко,
секретар спілки композиторів, лауреат премії
ім. Т.Г.Шевчена, професор Національної музичної Академії України


+++

„Я маю особливу симпатію до жанру чоловічого хору як такого, тут не йдеться про конкретний хор, а назагал. Щодо мене, то я надаю перевагу мішаному хору рівноціно ж поважаючи і чоловічий. На жаль, на сьогодні у нас в Україні мало чоловічих хорів. А те, що я почув у виконанні чоловічого хору семінарії „Оранта”, приємно вразило. Насамперед цікавим є те, що це молодіжний хор, це свіже, так би мовити, юначе звучання.

Якщо говорити про перспективу, про те, що хор буде діяти, колектив повноцінно рости і розвиватися, так би мовити, в художньому плані, то, звичайно, здалося б мати більш яскравих перших тенорів і других басів, бо в чоловічому хорі це повітря, перша скрипка, так би мовити, контрабас.

Справило на мене враження насамперед те, що це вже художній рівень професійного забарвлення, це культура звукова, інтонаційність, стійкість у виконанні і т.д. Тобто загалом усі ці компоненти хорової звучности, які ми можемо перераховувати, знаємо, розуміємо, справили на мене позитивне враження.

Сподіваюсь, що цей колектив буде частіше виступати у нашому місті, і ми насолоджу-ватимемось його мистецтвом, що він не лише обмежуватиметься богослужіннями, але роз-ширить свою діяльність у світському напрямі і стане окрасою нашого мистецького життя”.


Ігор Циклінський,
художній керівник та диригент Дрогобицького муніципального хору „Легенда”, заслужений діяч мистецтв України