Translate into...
Newsletter
- 21/08 Дмитро ВИТІВСЬКИЙ, «Тринітарна антропологія» французького богослова Олів’є Клемана» (науковий керівник - о. ліц. Іван Гаваньо, рецензент – о. ліц. Володимир Тухлян)
- 18/08 Олег ГРИНЬКІВ, «Ідея християнсько-національного виховання у творчості Григорія Ващенка» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – о. ліц. Олег Кекош)
- 15/08 Михайло ЖАК, «Значення молитви в особистісному розвитку людини» (науковий керівник – п. Мар’яна Бісик, рецензент – о. д-р Віталій Лесняк)
- 12/08 Володимир КОЗАР, «Діва Марія у контексті християнсько-ісламського діалогу» (науковий керівник – о. ліц. Юрій Хамуляк, рецензент – о. ліц. Володимир Тухлян)
- 09/08 Віталій КРАВЧУК, «Богослов’я Хреста в навчанні папи Венедикта ХVІ» (науковий керівник – вл. Григорій (Комар), рецензент -о. ліц. Остап Черхавський)
Most Read
- Андрій ПУЦІВ, «Блаженна Йосафата Гордашевська – засновниця і настоятелька Сестер Служебниць» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент -о. ліц. Остап Черхавський)
- Ярослав МЕДЯНКО, «Владика Григорій Хомишин в громадсько-політичному житті Галичини в 20-30 рр. ХХ ст.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. д-р Віталій Лесняк)
- Олег МИСЬКО, «Пастирська діяльність отця Омеляна Ковча у 1922-1944 рр.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. ліц. Андрій Низкогуз)
- Олег ОРТИНСЬКИЙ, «Душпастирська місія Української Греко-Католицької Церкви у США (кінець ХІХ – 70-ті роки ХХ ст.) » (науковий керівник – о. ліц. Юрій Хамуляк, рецензент - о. ліц. Андрій Низкогуз)
- Богдан МАЦЬКОВИЧ, «Пастирська опіка над особами з психічними розладами» (науковий керівник – о. ліц. Іван Гаваньо, рецензент - о. ліц. Євген Карпінець)
- Михайло ЛУЦАК, «Розуміння смерті у богословській спадщині святого Івана Золотоустого» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент – о. ліц. Володимир Івасівка)
- Юрій МАЦІБОРА, «Пошуки єдності Київської митрополії у ХVII ст.» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент - о. ліц. Володимир Тухлян)
«Слово» № 72: Пам’ятай день святий святкувати |
![]() |
![]() |
![]() |
Friday, 22 December 2017 20:16 | |||
У вступній статті «Зроби собі ковчег (Бут 6,14). Сенс Дня Господнього» о. Мирон Бендик обґрунтовує потребу у неділі і свята бути у храмі на Божественній Літургії. Михайло Карпінець переконує читача, що свято ми маємо кожного дня, адже у церковному календарі кожен день присвячений тому чи іншому святому, які є нашими заступниками і покровителями перед Богом і до яких маємо щодня молитися («Свята буднього дня»). Особливості нашого літургійного року, найвизначніші свята, пости, загальниці представить Іван Іваненко у статті «Літургійний рік: Що? Як? Коли?». Василь Салій пропонує застановитись над сенсом святкування неділі («Ми не можемо жити без святкування Дня Господнього»). Відомо, що багато українських святкових звичаїв мають давнє, ще дохристиянське коріння. Про те, як вони вписались у нашу християнську традицію розповість Володимир Тухлян у статті «Народні звичаї вшанування християнських свят». Олег Шагала пригадує читачам українські традиції святкування Різдва та закликає плекати їх у наших родинах («Традиції святкування Різдва Христового»). Окрім релігійних свят наш народ має також низку державних і національних свят, активним учасником яких, як переконує Олег Вовк, має бути кожен практикуючий християнин («Християнський вимір відзначення державних свят»). На гранях часу: Про святкування свят на наших парохіях розповів у інтерв’ю нашому часопису парох Катедрального Собору Пресвятої Трійці м. Дрогобича о. Тарас Гарасимчук. Остап Черхавський застерігає читачів перед забобонністю у святкуванні релігійних свят («Вшанування свят: християнські традиції, чи поганські забобони?»). Як явище секуляризації позначилось на відзначенні християнських свят показує у своїй статті Євген Карпінець («Свято наближається»). Володимир Литвин дає відповідь на запитання, чи допустимою є праця у святкові дні, і хто може працювати, не порушуючи заповіді про зберігання святкового дня («Святкові дні і праця»). Олег Цимбалюк представляє увазі читачів життєвий шлях пароха зі Стебника о. Петра Мекелити (1868-1947), який був замучений безбожним радянським режимом за вірність своїй Церкві і Богу («Хресний шлях о. Петра Мекелити»). У рубриці «Сторінками світової літератури» Андрій Нискогуз пропонує застановитись над повістю Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі», а Ігор Бриндак простежує появу у історії кінематографу постаті Жанни д’Арк та коментує найцікавіші кінокартини про її життя та подвиги («Орлеанська діва в кінематографі»). Подих скинії: У рубриці «Святе Письмо» Іван Гавриляк демонструє, як Христос вказує на справжнє значення святкового дня, яке було спотворене старозавітними вчителями («Людина – для суботи, чи субота – для людини?»). Отець Ігор Цмоканич розповість про «Традицію паломництв на Святу Землю». Ендрю Квінлан у статті з «Літургіки» представляє багатство і глибину церковної гімнографії та аналізує причини її непопулярності у нашому народі («Поет і пророк»). Отець Олег Чупа порівнює щоденну участь у Літургії з можливістю здійснити «мандрівку» на Святу Землю у останні дні життя нашого Спасителя («Безцінний квиток на Святу Землю»). Семінарія: Вже традиційно читачам пропонуються віршовані твори семінарійних поетів, хроніка семінарійного життя та призовий кросворд.
|