... Доповідь о. Мирона Бендика на тему: "Унія 1247 року: київське розуміння (до 775-річчя її укладення)"
header-dds1
header-dds2
header-dds3

Підтримайте/Support Us

Допомогти у вихованні майбутніх священиків

Ukrainian (Ukraine)English (United Kingdom)

Translate into...

Most Read

Articles archive

< December 2022 >
Mo Tu We Th Fr Sa Su
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Visits

 Погода в Україні
 
Доповідь о. Мирона Бендика на тему: "Унія 1247 року: київське розуміння (до 775-річчя її укладення)" PDF Print E-mail
Wednesday, 14 December 2022 22:00

dоpovid o d ra myrona bendyka na temu uniya 1247 roku kyyivsʹke rozuminnya do 775 richchya yiyi ukladennya 202214 грудня 2022 р. Б. у Дрогобицькій духовній семінарії відбулося чергове відкрите засідання місцевого осередку Українського Богословського Наукового Товариства, під час якого о. д-р Мирон Бендик виступив із доповіддю  на тему: "Унія 1247 року: київське розуміння". Засідання було приурочене 775-річчю укладення Ліонської унії.

Проблематику церковної єдності о. Мирон, ректор ДДС, означив так: "Якщо віра Церков не одна, тоді спасіння є тільки в якійсь одній Церкві. Поки що жодна з них не насмілилася висунути твердження такого типу, отже це питання - дискусійне та кличе до сопричастя". Кроком вперед у проясненні цього питання в історії нашої Церкви і стала ця конференція.

Засідання відкривав о. Роман Андрійовський, проректор з навчання, оскільки голова осередку УБНТ у м. Дрогобичі та ведучий щомісячних засідань о. Іван Гаваньо не зміг бути присутнім цього разу.

У своїй доповіді о. Мирон намагався представити погляд на унію 1247 року зсередини єдиної та неподіленої в той момент Київської Церкви. Саме це, на його думку, є правильним методом аналізу подій минувшини.

Після короткого введення у атмосферу історії міжцерковних відносин XIII століття о. Мирон перейшов безпосередньо до проблематики даного засідання.

Унією називають відновлення втраченої єдності, проте, за словами доповідача, таке визначення є доволі стереотипним. Він висловився так: "Щоб відновлювати єдність, потрібно спершу її втратити, а такого у нашій історії початку XIII ст. не спостерігається". "Залізним аргументом" церковного сопричастя Київської та Римської Церков ще до унії 1247 року о. Мирон виділив факт присутності київського митрополита Петра Акеровича на Ліонському соборі 1245 року, на якому він співслужив Божественну Літургію із латинськими отцями. Отже, ніяких чвар чи розколів між Києвом та Римом не було, аби існувала потреба їх "примиряти" унією. Згодом о. Мирон розкрив історично-еклезіологічні причини цієї події.

Також він представив слухачам еволюцію сприймання Римом Київської Церкви. Крім цього він довів односторонність розриву сопричастя Римської та Київської Церков 1279 р. у листі тодішнього папського нунція. Підводячи підсумки, о. Мирон сказав, що Київська Церква не відходила від Римської, а подія 1279 р. була одностороннім, помісним рішенням глави Римської Церкви. "Унія ніколи не була відкинута нашою Церквою".

По завершенню доповіді присутні мали можливість задати свої питання. Після спільної молитви о. Мирон закликав семінаристів більше пізнавати глибини нашої церковної історії, аби її малодосліджених сторінок ставало все менше і менше.

Попереднє відкрите засідання УБНТ відбулося 20 жовтня 2022 р. Б. Більше за посиланням: http://dds.edu.ua/ua/news/2695-vidbulasya-dopovid-na-temu-yerarkhiya-kyyivskoyi-tserkvy-2022.html

Більше про Українське Богословське Наукове Товариство у статті Олега Шепетяка за посиланням: http://dds.edu.ua/ua/articles/2/slovo/2009/514-ubnt.html

Підписуйтесь ✅ і стежте за фото- і відео-матеріалами тут:
~ FACEBOOK:https://www.FACEBOOK.com/dds.edu.ua/
~ INSTAGRAM:https://www.INSTAGRAM.com/ddseminaria/
~ YOUTUBE:https://www.youtube.com/channel/UCE2OWYAwq2_W0juWK-EojIA