... Круглий стіл про джерела та виклики ідеї "Русского міра"
header-dds1
header-dds2
header-dds3

Підтримайте/Support Us

Допомогти у вихованні майбутніх священиків

Ukrainian (Ukraine)English (United Kingdom)

Translate into...

LAST COMMENTED

Articles archive

< February 2011 >
Mo Tu We Th Fr Sa Su
  1 2 3 4 5 6
7 8 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28            

Visits

 Погода в Україні
 
Круглий стіл про джерела та виклики ідеї "Русского міра" PDF Print E-mail
Wednesday, 09 February 2011 22:33
8 лютого 2011 р. Б у стінах Дрогобицької семінарії проходило чергове засідання регіонального осередку Українського Богословсько-Наукового Товариства (УБНТ). Цього разу темою зустрічі, яка проходила у формі круглого стола, було: «Русскій Мір» у проповіді Патріарха РПЦ Кіріла. Крім членів УБНТ у круглому столі взяли участь багато семінаристів. Хоч засідання і тривало близько півтори години, та все ще залишилась низка відкритих питань… 
Розпочав засідання голова Дрогобицького регіонального осередку УБНТ прот. Іван Гаваньо, викладач семінарії. Отець Іван пояснив, що завданням даної зустрічі є обговорити цю тематику у світлі викликів, які вона несе для українського суспісльства та Української Греко-Католицької Церкви. Представляючи загальну проблематику теми, доповідач сягнув історичних передумов виникнення ідеї та представив минулі тенденції, які згодом окреслилися в проповідуваній сьогодні Московським Патріархом Кірілом ідеї «Русского Міра».
Під час круглого столу його учасники погодилися, що початки ідеї «Русского Міра» сягають ще далекого 14 ст. та вперше почала окреслюватися в озвученні Сергієм Радонежським ідеї «Святої Русі». В умовах Московії, яка на той час була лише одним з васалів Золотої Орди, ця ідея в своєму позитивному націлені слугувала об’єднавчим стержнем для творення власної державності московитів і була покликана заохотити народ до випрацювання власної ідентичності. Доповідачі зазначали, що впродовж історії, ця загалом непогана ідеологія у 16 столітті породжує нові імпульси ентузіазму, підживлені теорією монаха Філотея про Москву як «третій Рим». Так з державотворчої вона перевтілилася в агресивно-імперіалістичну. В умовах розбудови імперії ця ідея отримала ще один імпульс у 19 столітті, у якому звучали лозунги «самодержавіє», «православіє», «народность», з чого згодом народилась ідея «Русскій значіт православний». У дискусії також було піднято питання про роль України та Українських Церков у російському «Русском Мірє».