липня 2013
|
Ігор БРИНДАК, викладач Коли заходить якась криза у суспільстві, то у певної частини населення з’являються ностальгійні почуття за тим або іншим «світлим минулим». Хтось вважає, що це «світле минуле» тривало до 1991 року, а хтось переконаний, що воно було до року 1917. Комусь до снаги по-особливому смакувати періодом, який поважні галичани влучно іменують не інакше як «за бабці Австрії»...
Детальніше...
|
|
|
ВСТУП Есхатологія від початків християнства була суттєвою частиною євангельської проповіді. Як вчення про останні речі, есхатологія – не просто одна з тем догматичного богослов’я, а живе релігійне усвідомлення і переживання грядучих реалій, невід’ємна частина правдивого християнського життя. Людина, яка завжди перебуває в духовному пошуку, не може оминути питань про сенс свого життя, сенс існування всього людства, а також питання про майбутнє. Есхатологічні очікування для християн були природними у всі часи, бо будувалися на обітниці Спасителя про Своє Зновупришестя. Від перших слів Свого прилюдного навчання Ісус Христос звістив про початок нового часу : «Сповнився час, і Царство Боже близько; покайтеся і вірте в Євангелію» (Мр. 1:14). Детальніше...
|
|
|
ВСТУП Протягом віків людство намагається дати відповідь на чимало складних питань про власне походження. Людину цікавить, чиїм вона творінням є – еволюції природи чи Бога. Різноманітність відповідей засвідчує нам різне розуміння людьми свого покликання. Кожен по-своєму розуміє ціль у житті. Плюралізм людських думок свідчить нам про те, що власний суб’єктивізм не завжди може дати вичерпну відповідь об’єктивній онтологічній дійсності. Суб’єктивній думці протистоїть реальність буття, яка закладена Творцем. Реалізм буття слід розуміти не тільки як те, що ми можемо побачити навколо себе, але і те, що стоїть поза фізичним виміром. Сам факт протистояння між людським розумом і онтологічною дійсністю є позитивним моментом. Він вказує людині на причетність до Божественного буття, хоча іноді до кінця вона і не усвідомлює цього. Детальніше...
|
|
|
Дорогі у Христі. Христос Воскрес! У травневі дні, наша Церква, в особливий спосіб віддає шану Пресвятій Богородиці, і тим самим дає ще одну прекрасну нагоду для роздумів, над темою Богоматеринства. Ми всі неодноразово чули про історію служіння Богородиці, яку черпаємо із Св. Письма і церковного Передання. Також ми знаємо що служіння Богородиці було дуже схожим до священичого служіння. І сьогодні я хочу з вами розглянути три основні події у житті Марії. Детальніше...
|
|
|
6-10 липня 2013 р. Б. у Дрогобицькій Духовній семінарії відбулися вступні іспити. Цього року виявили бажання стати на шлях підготовки до священства 29 абітурієнтів. Впродовж 3-ох днів приймальна комісія, до котрої з благословення Преосвященного владики Ярослава (Приріза), єпископа Самбірсько-Дрогобицького, ввійшли представники ректорату семінарії та єпархіального управління, досліджувала глибину і зрілість покликання вступників, перевіряючи їхні сили і можливості. Як і кожного року, за вступними випробуваннями спостерігали призначені єпископом представники Пресвітерської ради.
Детальніше...
|
|
|
ВСТУП Віра Церкви основується на Божому Об’явленні. У Новому Завіті повнота Об’явлення осягнута в єдинородному Сині, який споконвіку в лоні Отця і Отця об’являє (Йо. 1, 18). Водночас Христос – правдивий Бог і правдива людина – об’являє у Собі також і образ досконалої людини. Повнотою об’явлення Бога є воскресіння Ісуса Христа, яке стало джерелом християнського життя. Таким чином, у центрі всіх богословських дискусій та рефлексій, як у часи перших християн, так і сьогодні, перебуває особа Ісуса Христа. З Нього виводить свою ґенезу християнство та, зокрема, богослов’я . Тому Кардинал Вальтер Каспер у книзі «Ісус Христос», вслід за багатьма попередниками у сфері христології, дає поштовх до подальших богословських міркувань про Ісуса Христа, Якого можна «вивчати безконечно, заглиблюючись знову і знову» .
Детальніше...
|
|
|
ВСТУП На думку деяких дослідників, сучасній людині, де б вона не проживала, до якої б культури чи релігії не належала, притаманний потяг до духовного життя . Над питанням духовності дискутують фахівці різних ділянок людського знання. Для декого, на жаль, ці дослідження духовності – звичайна інтелектуальна вправа, що немає жодного зв’язку з релігійним досвідом. Детальніше...
|
|
|
В ім’я Отця і Сина і Святого Духа. «Ще не чувано ніколи щоб вона не помогла, Чи у горі,чи в недолі цього земного життя». Всечесніший отче, дорогі во Христі браття. ХРИСТОС ВОСКРЕС!!! Такими словами в час недолі, лихоліття та небезпеки, віруючий український народ звертався з проханням про поміч до Пресвятої Діви Марії. Вона, бо, не тільки Мати Божа, але водночас, й мати наша. Ісус Христос висячи на хресті, віддав нас усіх в особі свого учня святого апостола Івана, за дітей своїй матері, словами: «Жінко - це син твій, а опісля звертаючись до учня - «Це мати твоя!». Під хрестом свого Сина Марія обняла нас усіх своєю материнською любов'ю і від того часу дбає про нас, як найкраща мати. Кожен добрий християнин відчуває цю турботливу любов Пресвятої Богородиці, покладаючи на неї всю свою надію, та має в ній надійну Заступницю та Покровительку в житті.
Детальніше...
|
|
|
ВСТУП Без знання минулого не може бути майбутнього. Ця істина відноситься як до кожної людини на сімейному, родинному рівні, так і до народу взагалі. Так само як долі окремо взятої людини складаються у історію родини, так само вони витворюють історію нації і далі, – всесвітню історію. Важливо, відчитуючи цю історію, добратися до першоджерел, зрозуміти чим керувалося суспільство і кожен його член в тих чи інших життєвих обставинах, щоб взяти собі на озброєння їх геніальні винаходи й здобутки і, навпаки, вберегтися від помилок. Детальніше...
|
|
|