Translate into...
Newsletter
- 17/07 Роман Ковівчак, «Заповідь любові до ворогів (Мт 5,43-48 і Лк 6,27-35). Лінгвістично-екзегетичне дослідження» (науковий керівник – о. ліц. Андрій Кобільник, рецензент – о. ліц. Андрій Нискогуз)
- 16/07 Звернення з приводу мобілізації священнослужителів
- 14/07 Святоволодимирове християнське коріння української державності
- 12/07 Андрій Капустинський, «Антикантівська полеміка в "Теодицеї" бл. Антоніо Розміні» (науковий керівник – о. д-р. Богдан Завідняк, рецензент – о. ліц. Іван Гаваньо)
- 10/07 Моральна оцінка науково-технічного прогресу
Most Read
- Дмитро Білий, «Господня молитва (Мт 6,9-13; Лк 11,1-4). Лінгвістично-екзегетичне дослідження» (науковий керівник – о. ліц. Ростислав Приріз, рецензент – о.ліц. Андрій Нискогуз)
- Там, де замовкає наука
- Філософія – провідниця до богослов’я
- Дмитро Голик «Дівицтво і материнство Пресвятої Богородиці за книгою американського професора-богослова Бранта Пітра "Ісус Христос та єврейські коріння Діви Марії: Розкриття образу Матері Месії"» (наук. кер. – о. ліц. Іван Гаваньо, рец. – о. В.Тухлян)
- Микола Цмоканич, «Проблематика ґендерної ідеології у творчості Ґабріели Кубі», (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – ліц. Василь Салій)
- Моральна оцінка науково-технічного прогресу
- Релігія та наука: чи існує конфлікт?
Дрогобицькі семінаристи дізналися про виникнення чину Пасії в Українських Церквах [ФОТО] |
Friday, 31 March 2017 16:44 | |||
30 березня 2017 року в актовому залі Дрогобицької духовної семінарії відбулося чергове засідання Українського богословського наукового товариства, яке провів о. Богдан Лехович. Цього разу до семінарії завітав доктор Східних Церковних наук п. Петро Сабат, який виступив з доповіддю на тему: "Історія виникнення та формування богослужіння Пасії в Українських Церквах київської традиції". Розпочалась зустріч з молитви, опісля якої проректор з навчальної частини о. Роман Андрійовський представив присутнім доповідача. Вступ лектора стосувався виникнення терміну Пасія, яке є досить пізнього походження і не має відображення в церковному Уставі (Типіконі). Появу цього богослужіння часто пов’язують з католицькими впливами на православне богослужіння. Саме на Заході в ХVІ-ХVІІ ст. вперше з’являються молитовні практики зі схожою назвою. Змістом Пасії є співпереживання з Христом останніх днів Його земного життя і особливо Його Хресної Смерті. У ХVII ст. це богослужіння починає поширюватись у Київській митрополії. Наступним кроком доповідача був історичний екскурс розвитку богослужіння Пасії у Церквах київської традиції, а також детальний огляд формування чину Пасії у кожній із Церков Володимирового хрещення та спосіб їх звершення. Підсумовуючи, доповідач наголосив, що Пасії у Східних Церквах є адаптованими до східного богослов'я і не містять текстів, які б суперечили східнохристиянському богослов'ю. А тому вони мають повне право на повноцінне існування в нашій традиції. Основною проблематикою залишається лише переглянути тексти і видати офіційний чин Пасії, який буде затверджено літургійною комісією нашої Церкви. По завершенні виступу п. Петра ведучий, о. Богдан Лехович, висловив щиру подяку лектору за досить змістовну та корисну доповідь та побажав йому успіху у подальших літургійних дослідженнях. Див.фоторепортаж:
|