РОЗДІЛИ САЙТУ
Перекласти на...
Нові матеріали
- 21/08 Дмитро ВИТІВСЬКИЙ, «Тринітарна антропологія» французького богослова Олів’є Клемана» (науковий керівник - о. ліц. Іван Гаваньо, рецензент – о. ліц. Володимир Тухлян)
- 18/08 Олег ГРИНЬКІВ, «Ідея християнсько-національного виховання у творчості Григорія Ващенка» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – о. ліц. Олег Кекош)
- 15/08 Михайло ЖАК, «Значення молитви в особистісному розвитку людини» (науковий керівник – п. Мар’яна Бісик, рецензент – о. д-р Віталій Лесняк)
- 12/08 Володимир КОЗАР, «Діва Марія у контексті християнсько-ісламського діалогу» (науковий керівник – о. ліц. Юрій Хамуляк, рецензент – о. ліц. Володимир Тухлян)
- 09/08 Віталій КРАВЧУК, «Богослов’я Хреста в навчанні папи Венедикта ХVІ» (науковий керівник – вл. Григорій (Комар), рецензент -о. ліц. Остап Черхавський)
Найпопулярніше
- Ярослав МЕДЯНКО, «Владика Григорій Хомишин в громадсько-політичному житті Галичини в 20-30 рр. ХХ ст.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. д-р Віталій Лесняк)
- Олег МИСЬКО, «Пастирська діяльність отця Омеляна Ковча у 1922-1944 рр.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. ліц. Андрій Низкогуз)
- Олег ОРТИНСЬКИЙ, «Душпастирська місія Української Греко-Католицької Церкви у США (кінець ХІХ – 70-ті роки ХХ ст.) » (науковий керівник – о. ліц. Юрій Хамуляк, рецензент - о. ліц. Андрій Низкогуз)
- Богдан МАЦЬКОВИЧ, «Пастирська опіка над особами з психічними розладами» (науковий керівник – о. ліц. Іван Гаваньо, рецензент - о. ліц. Євген Карпінець)
- Михайло ЛУЦАК, «Розуміння смерті у богословській спадщині святого Івана Золотоустого» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент – о. ліц. Володимир Івасівка)
- Юрій МАЦІБОРА, «Пошуки єдності Київської митрополії у ХVII ст.» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент - о. ліц. Володимир Тухлян)
- Мар’ян КУРИЛО, «Гріх гомосексуальності та шляхи його подолання за творчістю о. Юзефа Августина» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – ліц. Василь Салій)
Дрогобицькі семінаристи дізналися про виникнення чину Пасії в Українських Церквах [ФОТО] |
![]() |
![]() |
![]() |
П'ятниця, 31 березня 2017 16:44 | |||
Розпочалась зустріч з молитви, опісля якої проректор з навчальної частини о. Роман Андрійовський представив присутнім доповідача. Вступ лектора стосувався виникнення терміну Пасія, яке є досить пізнього походження і не має відображення в церковному Уставі (Типіконі). Появу цього богослужіння часто пов’язують з католицькими впливами на православне богослужіння. Саме на Заході в ХVІ-ХVІІ ст. вперше з’являються молитовні практики зі схожою назвою. Змістом Пасії є співпереживання з Христом останніх днів Його земного життя і особливо Його Хресної Смерті. У ХVII ст. це богослужіння починає поширюватись у Київській митрополії. Наступним кроком доповідача був історичний екскурс розвитку богослужіння Пасії у Церквах київської традиції, а також детальний огляд формування чину Пасії у кожній із Церков Володимирового хрещення та спосіб їх звершення. Підсумовуючи, доповідач наголосив, що Пасії у Східних Церквах є адаптованими до східного богослов'я і не містять текстів, які б суперечили східнохристиянському богослов'ю. А тому вони мають повне право на повноцінне існування в нашій традиції. Основною проблематикою залишається лише переглянути тексти і видати офіційний чин Пасії, який буде затверджено літургійною комісією нашої Церкви. По завершенні виступу п. Петра ведучий, о. Богдан Лехович, висловив щиру подяку лектору за досить змістовну та корисну доповідь та побажав йому успіху у подальших літургійних дослідженнях. Див.фоторепортаж:
|