РОЗДІЛИ САЙТУ
Перекласти на...
Нові матеріали
- 18/08 Олег ГРИНЬКІВ, «Ідея християнсько-національного виховання у творчості Григорія Ващенка» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – о. ліц. Олег Кекош)
- 15/08 Михайло ЖАК, «Значення молитви в особистісному розвитку людини» (науковий керівник – п. Мар’яна Бісик, рецензент – о. д-р Віталій Лесняк)
- 12/08 Володимир КОЗАР, «Діва Марія у контексті християнсько-ісламського діалогу» (науковий керівник – о. ліц. Юрій Хамуляк, рецензент – о. ліц. Володимир Тухлян)
- 09/08 Віталій КРАВЧУК, «Богослов’я Хреста в навчанні папи Венедикта ХVІ» (науковий керівник – вл. Григорій (Комар), рецензент -о. ліц. Остап Черхавський)
- 06/08 Яків-Микола КРИВЕЦЬКИЙ, «Військове капеланство УГКЦ в Україні. Канонічні та юридичні аспекти» (науковий керівник – о. ліц. Олег Цимбалюк, рецензент - о ліц. Петро Войтович)
Найпопулярніше
- Роман ФЕДИС, «Моральна проблематика життя, утримання і ставлення до українських полонених на Донбасі (2014-2022 рр.)» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – о. ліц. Євген Карпінець)
- Андрій ПУЦІВ, «Блаженна Йосафата Гордашевська – засновниця і настоятелька Сестер Служебниць» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент -о. ліц. Остап Черхавський)
- Ярослав МЕДЯНКО, «Владика Григорій Хомишин в громадсько-політичному житті Галичини в 20-30 рр. ХХ ст.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. д-р Віталій Лесняк)
- Олег МИСЬКО, «Пастирська діяльність отця Омеляна Ковча у 1922-1944 рр.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. ліц. Андрій Низкогуз)
- Олег ОРТИНСЬКИЙ, «Душпастирська місія Української Греко-Католицької Церкви у США (кінець ХІХ – 70-ті роки ХХ ст.) » (науковий керівник – о. ліц. Юрій Хамуляк, рецензент - о. ліц. Андрій Низкогуз)
- Богдан МАЦЬКОВИЧ, «Пастирська опіка над особами з психічними розладами» (науковий керівник – о. ліц. Іван Гаваньо, рецензент - о. ліц. Євген Карпінець)
- Михайло ЛУЦАК, «Розуміння смерті у богословській спадщині святого Івана Золотоустого» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент – о. ліц. Володимир Івасівка)
Шестикурсники відвідали військовий госпіталь [ВІДЕО] |
![]() |
![]() |
![]() |
9 жовтня 2024 року Божого семінаристи-шестикурсники ДДС спільно з проректором з навчання та викладачем о. д-ром Романом Андрійовським у рамках курсу "Пастирська практика" мали нагоду відвідати один з військових госпіталів, ознайомившись з особливостями військово-медичного капеланського служіння. На території госпіталю семінаристів зустрів о. Андрій Смольський, який є випускником ДДС. Після тривалого душпастирювання на парафії він з благословення преосвященного вл.Ярослава (Приріза), єпископа Самбірсько-Дрогобицького, отримавши мандат від Блаженнішого Святослава, Глави й Отця УГКЦ і склавши військову присягу перед українським народом, кілька місяців тому приступив до служіння у госпіталі як військовий капелан. О.Андрій розповів шестикурсникам про своє душпастирство серед поранених військовослужбовців, які, повернувшись з передової, проходять тут реабілітацію та лікування. Захищаючи Батьківщину, вони отримали різного роду поранення, значна кількість втратила кінцівки, часто мають складний психологічний стан. Окрім воїнів, капелан також духовно супроводжує їхніх членів сім'ї й працівників шпиталю. Слід зазначити, що капелан в шпиталі запровадив молитву ранкову, служіння Святої Літургії, уділення Святого Таїнства Сповіді, співпрацю з штатним психологом та багато інших духовних послуг. Священник розповів, що капеланське служіння значно відрізняється від парафіяльного, адже він душпастирює серед людей різних кофесій, необовʼязково греко-католиків.
Нагадуємо, що історія терміну “капелан” сягає IV століття. Святий Мартин (родом з м.Тура), будучи молодим солдатом, одного разу побачив жебрака, котрий не мав жодного вбрання, щоб прикритися від холоду. Тоді святий, розірвавши надвоє свою солдатську накидку - “капу”, одну її частину віддав жебракові. Тієї ж самої ночі цей же жебрак явився йому уві сні в особі Ісуса Христа. Згодом друга половина капи святого стала предметом для вшанування у французькій армії. Для неї окремо був збудований храм, котрий назвали “капелою”, а священника, який служив у даному храмі, почали називати “капеланус”.
Підписуйтесь ✅ і стежте за фото- і відео-матеріалами тут:
|