РОЗДІЛИ САЙТУ
Перекласти на...
Нові матеріали
- 01/08 Мар’ян КУРИЛО, «Гріх гомосексуальності та шляхи його подолання за творчістю о. Юзефа Августина» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – ліц. Василь Салій)
- 28/07 Михайло ЛУЦАК, «Розуміння смерті у богословській спадщині святого Івана Золотоустого» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент – о. ліц. Володимир Івасівка)
- 24/07 Юрій МАЦІБОРА, «Пошуки єдності Київської митрополії у ХVII ст.» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент - о. ліц. Володимир Тухлян)
- 20/07 Богдан МАЦЬКОВИЧ, «Пастирська опіка над особами з психічними розладами» (науковий керівник – о. ліц. Іван Гаваньо, рецензент - о. ліц. Євген Карпінець)
- 16/07 Ярослав МЕДЯНКО, «Владика Григорій Хомишин в громадсько-політичному житті Галичини в 20-30 рр. ХХ ст.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. д-р Віталій Лесняк)
Найпопулярніше
- Роман ФЕДИС, «Моральна проблематика життя, утримання і ставлення до українських полонених на Донбасі (2014-2022 рр.)» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – о. ліц. Євген Карпінець)
- Андрій ПУЦІВ, «Блаженна Йосафата Гордашевська – засновниця і настоятелька Сестер Служебниць» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент -о. ліц. Остап Черхавський)
- Ярослав МЕДЯНКО, «Владика Григорій Хомишин в громадсько-політичному житті Галичини в 20-30 рр. ХХ ст.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. д-р Віталій Лесняк)
- Олег ОРТИНСЬКИЙ, «Душпастирська місія Української Греко-Католицької Церкви у США (кінець ХІХ – 70-ті роки ХХ ст.) » (науковий керівник – о. ліц. Юрій Хамуляк, рецензент - о. ліц. Андрій Низкогуз)
- Олег МИСЬКО, «Пастирська діяльність отця Омеляна Ковча у 1922-1944 рр.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. ліц. Андрій Низкогуз)
- Богдан МАЦЬКОВИЧ, «Пастирська опіка над особами з психічними розладами» (науковий керівник – о. ліц. Іван Гаваньо, рецензент - о. ліц. Євген Карпінець)
- Юрій МАЦІБОРА, «Пошуки єдності Київської митрополії у ХVII ст.» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент - о. ліц. Володимир Тухлян)
Дві розповіді про сотворення людини |
![]() |
![]() |
![]() |
Ігор Бриндак
 Для аналогії візьмемо один уривок, але вже із Нового Заповіту: «Тим часом, четверовласник Ірод, якому Йоан докоряв за Іродіаду, жінку його брата і за все, що Ірод накоїв, додав ще й це до того всього, що замкнув Йоана до в’язниці». (Лк. 3, 19 - 20). І відразу ж після цих слів ідуть наступні: «Коли весь народ хрестився і коли Ісус Христос охрестившись – молився, відкрилось небо і Святий Дух у тілеснім вигляді, немов голуб, зійшов на Нього, і залунав з неба голос: «Це Син Мій любий, - Тебе Я вподобав»» (Лк. 3, 21 - 22). То що, це означає, що Йоан Хреститель хрестив Ісуса вже після того, коли був ув’язненим? Бо з розповіді інших євангелистів ми знаємо, що хрестив Ісуса саме Йоан (Мк. 1, 9). А з в'язниці Йоан вже на волю не виходив, бо цар Ірод наказав відрубати йому голову (Мт, 14, 3 – 12; Мк. 6, 21 – 29; Лк, 9, 9). Насправді ніякого протиріччя тут немає. Просто євангелист Лука в загальному розповідає про діяльність святого Йоана Предтечі аж до його арешту. А пізніше повертається у своїй розповіді назад і уточнює, як відбувалося Хрещення Ісуса. Подібно є і в книзі Буття. Спочатку у загальному йде розповідь про сотворення світу, включаючи і сотворення людини, а пізніше – іде уточнення: як Бог людину творив. Іноді можна почути твердження, що в текстах Буття 1, 27 та Буття 2, 21 – 22 протиріччя ще й у тому, що начебто в першому говориться про рівноправність чоловіка та жінки, а в другому вже ні. Але поглянемо, якце трактується в Новому Заповіті: «Одначе в Господі ні чоловік без жінки, ні жінка без чоловіка, бо так як жінка від чоловіка, так само і чоловік через жінку, а все від Бога» (І Кор. 11, 11 - 12). Подібне тлумачення дає і Отець Церкви св. Августин Гіппонійський (354 – 430рр.): «Чоловік і жінка… ось перший союз, яким природа пов'язала нас. Бог не сотворив їх окремо, аби потім поєднати разом, як чужих; але видобув жінку із чоловіка, закарбувавши їхню нездоланну близькість у тому боці, звідки жінка з'явилася. Поєднані таким чином вони ходять разом і разом вдивляються в один і той самий обрій» (Про благо шлюбу. 1, 1). Нерівноправність між людьми у світі з'являється тільки після гріхопадіння (Бут. 3, 16). Все вищевказане також спростовує міф, начебто у Адама перед Євою була ще одна дружина (пор. Мк. 10, 7-8). Ігор БРИНДАК, Дві розповіді про сотворення людини // "З любов'ю у світ" № 11 2017
|