Translate into...
Newsletter
- 16/07 Звернення з приводу мобілізації священнослужителів
- 14/07 Святоволодимирове християнське коріння української державності
- 12/07 Андрій Капустинський, «Антикантівська полеміка в "Теодицеї" бл. Антоніо Розміні» (науковий керівник – о. д-р. Богдан Завідняк, рецензент – о. ліц. Іван Гаваньо)
- 10/07 Моральна оцінка науково-технічного прогресу
- 09/07 Дрогобицька духовна семінарія має нових першокурсників
Most Read
- Дмитро Білий, «Господня молитва (Мт 6,9-13; Лк 11,1-4). Лінгвістично-екзегетичне дослідження» (науковий керівник – о. ліц. Ростислав Приріз, рецензент – о.ліц. Андрій Нискогуз)
- Там, де замовкає наука
- Філософія – провідниця до богослов’я
- Дмитро Голик «Дівицтво і материнство Пресвятої Богородиці за книгою американського професора-богослова Бранта Пітра "Ісус Христос та єврейські коріння Діви Марії: Розкриття образу Матері Месії"» (наук. кер. – о. ліц. Іван Гаваньо, рец. – о. В.Тухлян)
- Микола Цмоканич, «Проблематика ґендерної ідеології у творчості Ґабріели Кубі», (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – ліц. Василь Салій)
- Моральна оцінка науково-технічного прогресу
- Релігія та наука: чи існує конфлікт?
«Так глобалізації!» Однак з Христом, чи без? |
п. Тарас Жеплінський, випускник ДДС Ми, люди ХХІ століття, живемо в епоху глобалізації, яка, так виглядає, розпочалася кількома століттями раніше. Зазирнувши у словник, дізнаємося, що це явище являє собою економічний процес, який прагне об'єднати всіх заради спільного блага. У нинішній час глобалізація є очевидним явищем, і головні персонажі теперішнього світу, дискутуючи, розглядають його з різних точок зору. «Треба об’єднати людство: лише у єдиній великій спільноті зможемо жити в мирі та спокої» , – каже один і, шукаючи засобу для втілення цієї мети, бере всю відповідальність за виконання цього завдання на себе самого. «Глобалізація врятувала від бідності багато людей, – стверджує інший, однак додає, – але разом з тим стала причиною смерті від голоду багатьох інших…» . Цей другий не береться самотужки до справи єднання всіх, але запрошує до цієї великої місії всіх і кожного, бо розуміє, що тільки власними зусиллями нічого не здобуде. Марк Цукерберґ як засіб для об’єднання світу пропонує плід власного розуму – Facebook. Він стверджує також, що «для руху вперед людство мусить об’єднатися, перестати думати категоріями міст чи націй, але бути як одне глобальне співтовариство» . Папа Франциск, натомість, застерігає, що «глобалізація в очах Церкви нагадує не сферичну фігуру, в якій кожна точка є рівновіддалена від центру і в якій втрачається особливість кожного народу, але многогранник, в якому кожний народ зберігає власну культуру, мову, релігію, гідність» . В центрі глобалізації мусить знаходитися людина. Коли один всього лиш шукає інструменту для об’єднання всіх людей, інший вже шукає людину, загублену в цьому єднанні, тому що «глобалізація байдужості робить усіх “безіменними”, відповідальними без імені та обличчя» . І коли один думає про всіх – весь світ стверджує: «Тільки глобалізація зможе спасти нас», інший думає про одного – свого ближнього, тому що побоюється, що глобалізація задля спасіння всіх не зуміє спасти нікого, але пам’ять і турбота про одного – конкретного – спасе всіх в епоху глобалізації. Так глобалізації! Однак з Христом, чи без? Відповідь на це питання нам дає наступник апостола Петра: «Для загальної солідарності необхідна єдність духів в істині, єдність бажань у моралі, єдність сердець в любові до Бога і Його Сина, Ісуса Христа» . І тільки така глобалізація – об’єднання навколо Христа задля творення єдиної вселенської спільноти – Його Церкви – зможе спасти нас. Тарас ЖЕПЛІНСЬКИЙ. «Так глобалізації!» Однак з Христом, чи без?// СЛОВО № 2(70) 2017
|