header-dds1
header-dds2
header-dds3
Ukrainian (Ukraine)English (United Kingdom)

Перекласти на...

АРХІВ СТАТЕЙ

< грудня 2018 >
ПН ВТ СР ЧТ ПТ СБ НД
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Наші відвідувачі

 Погода в Україні
 
Різне
Іпатій Потій – «Отець» Київської Церкви? PDF Друкувати Електронна адреса

Роман Андрійовський

Вступ
Іпатій ПотійІпатій Потій - особа, доля якого багато в чому близька до долі його сучасників: у силу обставин він свого часу був протестантом, що властиво для багатьох вірних Київської Церкви кінця XVI - початку XVII століть. У певний період свого життя Потій покинув протестантство, але при цьому перейшов не в Римську Церкву, що було характерно для багатьох екс-вірних Київської Церкви в часи втрати протестантством впливу в Польсько-Литовській державі, а у свою рідну, Київську Церкву. Любов до своєї Церкви спонукала його до рішучих дій для поновлення єдності Київської і Римської Церков, спочатку як мирянина, а потім як Володимирського єпископа і Київського митрополита.1

 

 
Церковні титули, або коли ієрархи УГКЦ з просто «наших» стануть справді «ієрархами місця» PDF Друкувати Електронна адреса
Роман Андрійовський, префект з навчання і викладач

Єпископи УГКЦ і РКЦПід час прес-конференції, яка відбулася 11 листопада 2011 року на Філадельфійській радіостанції у США  Блаженніший Святослав, Глава і Отець УГКЦ, повідомив, зокрема, що Синод Єпископів УГКЦ звернувся до Римського Апостольського Престолу з проханням усунути з офіційних документів Римської Курії («Annuario Pontificio»), які стосуються УГКЦ, фразу «для українців» (слух. інтерв’ю поч. з 11 хв.). З цим питанням, котре сам Блаженніший Святослав назвав «делікатним», пов’язана серія еклезіологічних та канонічних наслідків, які останнім часом досить жваво обговорювалися в колі викладачів ДДС. Стосовно деяких з них у мене виникли певні міркування, котрі я й вирішив викласти на електронному «папері».

 
Євхаристійна еклезіологія у XX столітті PDF Друкувати Електронна адреса
Роман Андрійовський, префект з навчання і викладач

Фрагмент мозаїки "Святої Софії" в КиєвіПротягом двохтисячолітньої історії Церква пройшла довгий і болючий шлях вираження свого «lex credendi». Випрацювавши ще у І тисячолітті свої троїчний та христологічний догмати, вона і досі дискутує над еклезіологією, пропонуючи її різні, суперечливі моделі. Чи не є це однією з причин, чому сьогодні маємо поділ Церков? Склалася дивна ситуація, коли Церква, як заснована Господом спільнота, що мала б бути зразком гармонійного співжиття людей, досконалим «суспільством», тепер дає, як це не парадоксально, різні, часом суперечливі, відповіді. Не заперечуючи самої можливості існування різних еклезіологій, залежно від богословських підходів, нам слід відзначити потребу в якомусь одному основному та водночас інтегрувальному чиннику, який би визначав їхню суть та таким чином запобігав їх протиставленню.

 
Служіння апостола Петра в київській традиції PDF Друкувати Електронна адреса
о. Мирон Бендик, ректор Семінарії

 Аостоли Петро і ПавлоПізнання власної традиції є завданням українського християнства. Адже їй, нашій традиції, більше тисячі років. Не секрет, що впродовж історії окремі елементи київської традиції були витіснені впливами інших традицій, зокрема, латинської і московської. Це не означає, що останні чимось кращі чи гірші за нашу. При всій повазі до них нам ідеться про власну традицію, яку ми маємо і якій потрібно повернути належне місце в утверджені нашої духовної і культурної ідентичності.
 
Враження греко-католика після ознайомлення з інтерв’ю Львівського римо-католицького митрополита (27.09.2011 р.) PDF Друкувати Електронна адреса

о. д-р Мирон Бендик, ректор

Mieczysław MokrzyckiМинуло декілька років після відходу від уряду «митрополита Львівського римо-католицького обряду» авторитетного і шанованого владики Мар’яна Яворського. Після нього митрополиче служіння перейняв Мечислав Мокшицький – у минулому близький співпрацівник блаженної пам’яті папи Івана Павла ІІ. Українська громада Львова і всієї Західної України із зацікавленням і надією сприйняла це призначення. Величезна повага, з якою українці ставилися до папи, очевидно поширювалась і на все його оточення.

 
Канонізація як доказ безсмертя PDF Друкувати Електронна адреса

Ігор БРИНДАК, магістр богослов’я

Нещодавно світ облетіла звістка про те, що у травні цього року відбудеться беатифікація Папи Івана Павла ІІ. Останньою ланкою у завершенні беатифікаційного процесу стало визнання медичною і церковною комісіями факту чудесного зцілення від хвороби Паркінсона французької черниці Марі-Сімон П’єр. Про наслідки, які виходять із визнання церквою чудес у бетифікаційних або канонізаційних процесах, і йтиме мова у даній публікації.

 
Ексцес чи закономірність PDF Друкувати Електронна адреса

Ігор БРИНДАК, магістр богослов’я

„Вірую в єдину, святу, соборну і апостольську Церкву”... Кожен християнин щоденно повторює ці слова із Символу віри. І якщо відносно слів „єдина, соборна і апостольська” сумнівів у нас не виникає, то зі словом „свята” у багатьох, мабуть, зародиться запитання: „Якщо Церква свята, то чому деякі її члени живуть не краще від поган або атеїстів і чому в церковній історії мали і мають місце різні негативні явища?” Спробуймо знайти відповідь.

 
Маркіян Шашкевич і київська традиція PDF Друкувати Електронна адреса
о. д-р Мирон Бендик, ректор

о.Маркіян ШашкевичКиївська традиція являє собою церковно-національне життя українців, яке почалося від Хрещення князя Володимира, розвивалося впродовж історії і сьогодні є найглибшою підставою української ідентинчости. Кожне століття нашої християнської історії вносило свої елементи в київську традицію. У ХІХ ст. знаковою постаттю її розвитку став о. Маркіян Шашкевич, який прийшов на світ рівно 200 років тому, а саме — 1811 року.
 
<< Початок < Попередня 11 12 13 14 15 16 17 Наступна > Кінець >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL