РОЗДІЛИ САЙТУ
Перекласти на...
Нові матеріали
- 07/09 Вибори нового семінарійного декана
- 06/09 Шестикурсники ознайомилися з особливостями душпастирського служіння на одній з міських парафій
- 05/09 Розпочалося навчання у Малій семінарії та на Підготовчих курсах
- 01/09 Реколекції з нагоди початку навчального року
- 29/08 Вечірня з Литією з нагоди свята Усікновення
Найпопулярніше
- Михайло ЛУЦАК, «Розуміння смерті у богословській спадщині святого Івана Золотоустого» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент – о. ліц. Володимир Івасівка)
- Юрій МАЦІБОРА, «Пошуки єдності Київської митрополії у ХVII ст.» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент - о. ліц. Володимир Тухлян)
- Мар’ян КУРИЛО, «Гріх гомосексуальності та шляхи його подолання за творчістю о. Юзефа Августина» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – ліц. Василь Салій)
- Віталій КУЛЬЧИЦЬКИЙ, «Вибір апостолів (Мр 3,13-19 і Лк 6,12-16). Лінгвістично-екзегетичне дослідження» (науковий керівник – о. ліц. Андрій Кобільник, рецензент - о ліц. Ростислав Приріз)
- Віталій КРАВЧУК, «Богослов’я Хреста в навчанні папи Венедикта ХVІ» (науковий керівник – вл. Григорій (Комар), рецензент -о. ліц. Остап Черхавський)
- Олег ГРИНЬКІВ, «Ідея християнсько-національного виховання у творчості Григорія Ващенка» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – о. ліц. Олег Кекош)
- Дмитро ВИТІВСЬКИЙ, «Тринітарна антропологія» французького богослова Олів’є Клемана» (науковий керівник - о. ліц. Іван Гаваньо, рецензент – о. ліц. Володимир Тухлян)
Ікона як підручник для християнського подружжя |
![]() |
![]() |
![]() |
Василь САЛІЙ
Зустріч Ця ікона також відома під іншою назвою – «Зустріч Йоакима й Анни». Однак, щоб зрозуміти її контекст, слід поглянути на події, що передували цій зустрічі. Йоаким і Анна – батьки Богородиці, подружжя, яке у злагоді проживало неподалік Овечих воріт Єрусалима. Подруги дожили до глибокої старості не маючи дітей. Бездітність у древньому Ізраїлі вважалась карою за гріхи, прокляттям. Йоаким був священиком. Одного разу первосвященик не прийняв дари, які Йоаким намагався принести в жертву Богові. Це так засмутило Йоакима, що він у великому смутку пішов у пустелю, де 40 днів провів у пості та молитві. В цей же час і Анна не переставала взивати зі сльозами до Господа, щоб позбавив її такої ганьби. Щира молитва святих подругів була почута: до кожного з них окремо з'являється ангел, який сповіщає, що у них народиться дочка. Очікування таємниці Позаду подружжя бачимо два будинки. Будинок, що знаходиться ліворуч, належить Йоакимові, а той, що праворуч, – Анні. Входи до обох будинків широко відкриті, немає дверей, віконниць, однак те, що в них всередині, покрите пеленою темряви. Темрява символізує священність, недоступність, вказує на таємницю, яка прихована від сторонніх очей. Слід спочатку втихомирити свої почуття, щоб могти цю таємницю відкрити. Заслона темряви повинна допомогти це зробити, підготувати нас, зробити спроможними збагнути незбагненну тайну. Притча про два будинки Щоб передати єдність чоловіка та жінки, ікона нам нагадує притчу про два будинки. Один з них репрезентує чоловіка, інший – жінку. Вони різні на вигляд, але рівні за гідністю, разом дахами ніби линуть до неба. Обидва зведені на спільній основі, яка нагадує царський престол. Спільна основа вказує, що у шлюбі чоловік і жінка є абсолютною єдністю. Василь САЛІЙ. Ікона як підручник для християнського подружжя//СЛОВО № 4 (64) 2015-2016. с.6
|