header-dds1
header-dds2
header-dds3

ВСТУПНА КАМПАНІЯ

 

Дрогобицька Духовна Семінарія оголошує про набір студентів на 2017-2023 навчальні роки.
Прийом документів з 1 по 30 червня 2017 р.Б. з 11.00 до 15.00 години, щодня (крім суботи та неділі).
Вступні іспити пройдуть 8 - 11 липня 2017 р. Б. 

СЛОВО:"20 років ДДС"

slovo 66

Фотогалерея

АРХІВ СТАТЕЙ

< листопада 2016 >
ПН ВТ СР ЧТ ПТ СБ НД
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

жертводавцям

Допомогти у вихованні майбутніх священиків

Ukrainian (Ukraine)English (United Kingdom)

Перекласти на...

Наші відвідувачі

 Погода в Україні
 
Семінарійне виховання крізь призму семінарійного уставу PDF Друкувати Електронна адреса

о. Василь ВЕРБІЦЬКИЙ

altЖиття кожної спільноти будується на окресленні конкретних правил і умов облаштування сумісного життя. Не є винятком наша семінарійна спільнота. Устав Дрогобицької духовної семінарії базується на богослов’ї Тайни Священства, яке «випливає із церковного передання, побудоване на святооцівській спадщині, ґрунтується на місцевій духовній і культурній традиції в поєднанні з універсальністю священичого служіння у Церкві Христовій. Семінарйний устав окреслює духовні, інтелектуальні та виховні рамки» (Семінарійний устав).

Очевидно, що для виховання кандидатів до священства необхідно формувати відповідний простір і ритм життя, який складається з молитовної, інтелектуальної та культурної площин. Семінарійний устав підкреслює: «У виховному процесі беруть участь ректорат, префекти, викладачі та співбрати по навчанню кожен згідно своїх власних функцій. Виховний процес включає в себе наступні елементи: духовність, послух, братню любов, дисципліну і відпочинок».
У своєму побуті семінаристи 2-6 курсів одягають підрясник і носять скуфію. Це означає відречення від правил світу цього і підлягання особливим духовним нормам, які окреслюють семінарійний розпорядок дня, тижня і року. Проаналізувавши їх, маємо можливість зрозуміти, як живе семінарійна спільнота.

З понеділка до п’ятниці семінаристи прокидаються о 6.00 ранку і вже через півгодини в каплиці розпочинається молитва І-ого Часу та Божественна Літургія. Опісля слідує сніданок і о 8.30 брати ідуть на лекції. Між першою і другою парою брати знову сходяться до каплиці на молитву ІІІ-го Часу. Кожного дня є три пари і о 14.00 – обід, після якого - молитва VI-го Часу. Далі за розпорядком – вільний час з виходом до міста, який триває до 16.00, відтак – час самопідготовки аж до 19.00, коли у каплиці розпочинається молитва ІХ Часу з Вечірнею, опісля – вечеря та час на спілкування. О 21.00 у каплиці розпочинаються вечірні молитви, після яких брати готуються до нічного відпочинку, і о двадцять другій годині дзвоник звіщає про час тиші і сну.

На вихідні і свята брати встають пізніше і мають молитву Утрені та Літургію. У суботу до обіду прибирають кімнати і територію семінарії, а в неділю після сніданку відвідують спортзал або ідуть на футбол. В ці дні після обіду брати мають більше вільного часу з виходом до міста (аж до Вечірньої).

Щотижня кожен курс має свій день духовної віднови, який надає можливість братам відвідати духівника, помолитися, читати Святе Письмо чи іншу духовну літературу. Щоп’ятниці після вечері в каплиці збираються на молитву брати, які об’єднанні в молитовне братство «Введення в храм Пресвятої Богородиці».

Впродовж року брати мають можливість поряд з духовним та інтелектуальним розвитком засвідчити свої таланти, організовуючи різноманітні пізнавально-розважальні заходи: Покровські вечори, свято Братства, Андріївський вечір, свято Святого Миколая, Різдвяний вертеп (VI курс), День матері, прощі, місійні та харитативні акції, літні табори - сарепти… Щомісяця братам надається відпустка додому. Протягом року є різдвяні, великодні та літні канікули.

У виховному процесі надзвичайно важливим є розвиток та збереження покликання, щоб кожний «був досконалий, до всякого доброго діла готовий» (ІІ Тим. 3,17). Семінарія формує майбутніх священиків, які зможуть бути зорганізованими в своєму побуті; створює атмосферу, необхідну для позитивного виховного процесу; допомагає розвинути необхідні якості для майбутнього служіння; повсякчас пізнавати нові виклики для Церкви.

о. Василь ВЕРБІЦЬКИЙ Семінарійне виховання крізь призму семінарійного уставу//СЛОВО № 2 (66) 2016, с.11