РОЗДІЛИ САЙТУ
Перекласти на...
Нові матеріали
- 29/08 Вечірня з Литією з нагоди свята Усікновення
- 26/08 Початок навчального року
- 21/08 Дмитро ВИТІВСЬКИЙ, «Тринітарна антропологія» французького богослова Олів’є Клемана» (науковий керівник - о. ліц. Іван Гаваньо, рецензент – о. ліц. Володимир Тухлян)
- 18/08 Олег ГРИНЬКІВ, «Ідея християнсько-національного виховання у творчості Григорія Ващенка» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – о. ліц. Олег Кекош)
- 15/08 Михайло ЖАК, «Значення молитви в особистісному розвитку людини» (науковий керівник – п. Мар’яна Бісик, рецензент – о. д-р Віталій Лесняк)
Найпопулярніше
- Ярослав МЕДЯНКО, «Владика Григорій Хомишин в громадсько-політичному житті Галичини в 20-30 рр. ХХ ст.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. д-р Віталій Лесняк)
- Олег МИСЬКО, «Пастирська діяльність отця Омеляна Ковча у 1922-1944 рр.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. ліц. Андрій Низкогуз)
- Богдан МАЦЬКОВИЧ, «Пастирська опіка над особами з психічними розладами» (науковий керівник – о. ліц. Іван Гаваньо, рецензент - о. ліц. Євген Карпінець)
- Михайло ЛУЦАК, «Розуміння смерті у богословській спадщині святого Івана Золотоустого» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент – о. ліц. Володимир Івасівка)
- Юрій МАЦІБОРА, «Пошуки єдності Київської митрополії у ХVII ст.» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент - о. ліц. Володимир Тухлян)
- Мар’ян КУРИЛО, «Гріх гомосексуальності та шляхи його подолання за творчістю о. Юзефа Августина» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – ліц. Василь Салій)
- Віталій КУЛЬЧИЦЬКИЙ, «Вибір апостолів (Мр 3,13-19 і Лк 6,12-16). Лінгвістично-екзегетичне дослідження» (науковий керівник – о. ліц. Андрій Кобільник, рецензент - о ліц. Ростислав Приріз)
Молітеся, брати мої! |
![]() |
![]() |
![]() |
Роман Лупак Молитва є основою життя кожного семінаристаі фундаментом, на якому будується будівля досконалої людини. Коли опустити молитву, то і всі інші речі, необхідні для духовного життя, теж похитнуться. Приватна молитва Молитовний розпорядок дня семінариста складається із приватних та спільних богослужінь. Приватні молитви – це молитви, які семінарист молиться на самоті: переважно ранішні та вечірні. Вонивстановлюють особистісний контакт між молільником таГосподом Богом. Їх метою є навчити людину довіритися Богові в усьому, щоб тим самим поглибитиїївіру. Спілкуючись сам на сам із Творцем, людина починає розуміти,ким вона є і Ким є Той, із Ким вона спілкується. Так зароджується розуміння, що творіння без Творця– ніщо. В основу приватних молитов семінариста покладені тексти святих отців: Йоана Золотоустого, Василія Великого та інших. Ці тексти є для нас безцінними,адже містять святоотцівський молитовний досвід спілкування з Богом. Слова молитви святих отців для нас є наче протоптанимшляхом, по якому легше ступати тим, хто прямує до найвищої мети– Небесного Єрусалиму. Спільна молитва Що ж до спільної молитви, то за її допомогою семінаристи вчаться єдності, де центром є Христос, і тим самим готуютьсяв майбутньомугідно прийняти Святу Тайну священства.Спільні молитви із індивідуумів утворюють Церкву. Це молитовне єднання людей являє собою здійснення слів молитви Ісуса Христа: «Отче, щоб вони були єдине, як Я і Ти єдино»(Йо 17,23). До складу спільних молитов семінаристів входить Божественна Літургія, I, III, IV, IXЧаси та Вечірня. Серед цих спільних молитов найважливіше місце займає Божественна Літургія, на якій семінаристи стають причасниками Тіла і Крові воскреслого Ісуса Христа. Часи у семінарії ми молимося протягом дня.За допомогою I, III,VІ, IXЧасів ми вчимося охопити молитвою все добове коло, щоб тим самим здійснити слова апостола Павла: «Моліться безперестанку» (1 Сол 5,17). Молитву ІІІ Часу, наприклад, молимося між навчальними парами, щоб навчання було не так спекулятивним теоретизуванням, як доксологічним пізнанням. Молитву VI Часу промовляємо після обіду. Перед Вечірнею – IX Час. Всі ці молитви маютьна меті виховати в семінариста послух до Бога, старання, наполегливість, відповідальність та відвагу у духовному життівже тепер та в майбутньому священичому служінні. Коли ми є відповідальними та дотримуємося правил молитви у малому,тоотримуємо досвід у сповненнімайбутньої великої відповідальності за доручену священику парафію.В цьому вбачаємо здійснення слів Ісуса Христа: «Рабе добрий і вірний, у малому був ти вірний, над великим тебе поставлю; ввійди в радість твого пана»(Мт 25,23). Роман ЛУПАК Молітеся, брати мої//СЛОВО № 2 (66) 2016, с. 15
|