РОЗДІЛИ САЙТУ
Перекласти на...
Нові матеріали
- 09/08 Віталій КРАВЧУК, «Богослов’я Хреста в навчанні папи Венедикта ХVІ» (науковий керівник – вл. Григорій (Комар), рецензент -о. ліц. Остап Черхавський)
- 06/08 Яків-Микола КРИВЕЦЬКИЙ, «Військове капеланство УГКЦ в Україні. Канонічні та юридичні аспекти» (науковий керівник – о. ліц. Олег Цимбалюк, рецензент - о ліц. Петро Войтович)
- 03/08 Віталій КУЛЬЧИЦЬКИЙ, «Вибір апостолів (Мр 3,13-19 і Лк 6,12-16). Лінгвістично-екзегетичне дослідження» (науковий керівник – о. ліц. Андрій Кобільник, рецензент - о ліц. Ростислав Приріз)
- 01/08 Мар’ян КУРИЛО, «Гріх гомосексуальності та шляхи його подолання за творчістю о. Юзефа Августина» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – ліц. Василь Салій)
- 28/07 Михайло ЛУЦАК, «Розуміння смерті у богословській спадщині святого Івана Золотоустого» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент – о. ліц. Володимир Івасівка)
Найпопулярніше
- Роман ФЕДИС, «Моральна проблематика життя, утримання і ставлення до українських полонених на Донбасі (2014-2022 рр.)» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – о. ліц. Євген Карпінець)
- Андрій ПУЦІВ, «Блаженна Йосафата Гордашевська – засновниця і настоятелька Сестер Служебниць» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент -о. ліц. Остап Черхавський)
- Ярослав МЕДЯНКО, «Владика Григорій Хомишин в громадсько-політичному житті Галичини в 20-30 рр. ХХ ст.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. д-р Віталій Лесняк)
- Олег ОРТИНСЬКИЙ, «Душпастирська місія Української Греко-Католицької Церкви у США (кінець ХІХ – 70-ті роки ХХ ст.) » (науковий керівник – о. ліц. Юрій Хамуляк, рецензент - о. ліц. Андрій Низкогуз)
- Олег МИСЬКО, «Пастирська діяльність отця Омеляна Ковча у 1922-1944 рр.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. ліц. Андрій Низкогуз)
- Богдан МАЦЬКОВИЧ, «Пастирська опіка над особами з психічними розладами» (науковий керівник – о. ліц. Іван Гаваньо, рецензент - о. ліц. Євген Карпінець)
- Михайло ЛУЦАК, «Розуміння смерті у богословській спадщині святого Івана Золотоустого» (науковий керівник – о. д-р. Мирон Бендик, рецензент – о. ліц. Володимир Івасівка)
«Я схиляюсь перед матерією, через яку прийшло моє спасіння» (святий Іван Дамаскин) |
![]() |
![]() |
![]() |
о. Мирон Бендик, ректор ДДС
Залежно від цього рівня ми розрізняємо багаті та бідні країни. Здавалося б, що багатші країни, то вони щасливіші. Для здобуття багатства, ототожненого зі щастям, люди готові тяжко працювати, а деякі з них і справді багатіють. Разом із тим, коли наші люди їдуть на заробітки до багатих країн, то зауважують, що їхнє національне багатство, розв’язуючи одні проблеми, породжує ряд нових, що їх неможливо розв’язати суто економічними чи фінансовими засобами. Тому постає питання: наскільки адекватно ми розуміємо роль і місце матеріального чинника в нашому житті? Амплітуда людських відповідей на це питання коливається від абсолютизації матеріальних благ у матеріалізмі до їхньої демонізації в магічних світоглядах. Там матерію вважають знаряддям дії злих сил, які в «певні часи» і в «в певних місцях» явно шкодять людям. Такий різнобій людських оцінок очевидно свідчить про відсутність чи навіть неможливість повної відповіді. А тому потрібно звернутися вже не до людської, а до Божої мудрості, яка відкрилась у християнстві. У Книзі Буття – першій книзі Святого Письма – Бог відкриває Себе Творцем світу: «На початку створив Бог небо і землю» (Бут 1,1). Позаяк Бог благий, то і все Його творіння «дуже добре». Це означає, що матеріальний світ добрий не сам по собі, а своїм зв’язком із добрим Богом. Так про це стверджував Христос у розмові з юдейським юнаком: «Ніхто не добрий, хіба один Бог» (Лк 18,19-20). Апостол Павло розвиває думку про Божу доброту в її скеруванні на кожного з нас: «Що маєш, чого б ти не одержав?» (І Кор 4,7.). Отож, все, що маємо, починаючи з дару життя, ми собі не надали самі, але отримали. Все, що маємо, – це не власність, а дар. Чий дар? Чи, може, інших людей – батьків, добродіїв, спонсорів? Але й вони, своєю чергою, отримали свої «майно» чи «спадщину» від інших і завдяки їм. Врешті-решт доходимо коректного висновку, що все, отримане нами, взяло свій початок від Бога, Котрий «на початку створив небо і землю». о. д-р Мирон БЕНДИК. «Я схиляюсь перед матерією, через яку прийшло моє спасіння» (святий Іван Дамаскин)//СЛОВО № 3 (67) 2016
|