РОЗДІЛИ САЙТУ
Перекласти на...
Нові матеріали
- 16/07 Ярослав МЕДЯНКО, «Владика Григорій Хомишин в громадсько-політичному житті Галичини в 20-30 рр. ХХ ст.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. д-р Віталій Лесняк)
- 12/07 Олег МИСЬКО, «Пастирська діяльність отця Омеляна Ковча у 1922-1944 рр.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. ліц. Андрій Низкогуз)
- 09/07 Дрогобицька духовна семінарія має нових студентів
- 08/07 Олег ОРТИНСЬКИЙ, «Душпастирська місія Української Греко-Католицької Церкви у США (кінець ХІХ – 70-ті роки ХХ ст.) » (науковий керівник – о. ліц. Юрій Хамуляк, рецензент - о. ліц. Андрій Низкогуз)
- 04/07 Андрій ПУЦІВ, «Блаженна Йосафата Гордашевська – засновниця і настоятелька Сестер Служебниць» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент -о. ліц. Остап Черхавський)
Найпопулярніше
- Роман ФЕДИС, «Моральна проблематика життя, утримання і ставлення до українських полонених на Донбасі (2014-2022 рр.)» (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – о. ліц. Євген Карпінець)
- Андрій ПУЦІВ, «Блаженна Йосафата Гордашевська – засновниця і настоятелька Сестер Служебниць» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент -о. ліц. Остап Черхавський)
- Олег ОРТИНСЬКИЙ, «Душпастирська місія Української Греко-Католицької Церкви у США (кінець ХІХ – 70-ті роки ХХ ст.) » (науковий керівник – о. ліц. Юрій Хамуляк, рецензент - о. ліц. Андрій Низкогуз)
- Олег МИСЬКО, «Пастирська діяльність отця Омеляна Ковча у 1922-1944 рр.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. ліц. Андрій Низкогуз)
- Ярослав МЕДЯНКО, «Владика Григорій Хомишин в громадсько-політичному житті Галичини в 20-30 рр. ХХ ст.» (науковий керівник – п. Ігор Бриндак, рецензент – о. д-р Віталій Лесняк)
«Хто співає, той подвійно молиться» |
![]() |
![]() |
![]() |
Руслан Стецик Молитва в житті семінарії займає ключову роль. З давніх давен особливою повагою користувалася молитва співом, адже, як навчає блаженний Августин, хто співає, той подвійно молиться. Тому богослужіння в семінарії супроводжуються піснеспівами. Таким чином семінарійна братія немовби уподібнюється до безплотних сил, стаючи учасниками безнастанного ангельського славослов’я. Майже за 20 років існування семінарії виробилась ціла співоча традиція, яка з кожним роком із новим поколінням семінаристів видозмінюється та збагачується. Втім можемо простежити багато стало вкорінених рис протягом цього періоду в семінарійному співі. До головних належать: спів по крилосах, в яких чітко розписана черга, що і коли хто має співати; сталі церковні напіви, які передаються з покоління в покоління та ін. Вже з першого курсу семінарист стає активним учасником семінарійного життя, особливо це стосується сфери співу. З початком жовтня місяця, коли вже відбулась певна адаптація до нових умов, кожен першокурсник по черзі читає Апостола, паремії та катизми на Вечірні й Утрені. В будні дні спів 4-ох Часів (І, ІІІ, VI, IX) закріплений за ІІ курсом. Також до їхнього обов’язку входить спів тропарів на Літургії, які виконує кожен другокурсник поодинці згідно із розпорядку, який розписує декан семінарії. Інші курси співають головну частину семінарійного молитовного правила, який проходить протягом всього тижня. Так в понеділок, середу та п’ятницю співають ІІІ-IV курси, вівторок й четвер, – V-VI курси. Дещо інший порядок у суботу, неділю та святкові дні. Протягом цих днів в каплиці співає крилос, вибраний із «семінарійних соловейків», яких «по-народному» семінаристи називають «Вісімка». Це вже спів кращого ґатунку, в якому велика частина літургійних піснеспівів співається по нотах, що надає молитві більш урочистого характеру. Завдання «Вісімки», окрім пісенного супроводу в середині семінарії, -- брати участь й в інших урочистостях поза нею. Переважно сюди входять виїзди із владикою з нагоди важливих подій: посвячення храмів, деякі храмові празники, громадські заходи, похорони священиків і багато інших. Руслан СТЕЦИК. «Хто співає, той подвійно молиться»//СЛОВО № 2 (66) 2016, с.19
|