ВСТУПНА КАМПАНІЯ
Дрогобицька духовна семінарія
оголошує про набір студентів
на 2024-2030
навчальні роки
- Інформація для вступників
- необхідні документи та вимоги - Пам'ятка вступникові
- Прийом документів
- З 1 червня по 5 липня 2024 з 11.00 по 15.00 год. (вул. Д. Галицького, 2 у м. Дрогобичі) - Вступні випробування
- 8-10 липня 2024 - Додаткова інформація - admin@dds.edu.ua,
0677751520
РОЗДІЛИ САЙТУ
Перекласти на...
Нові матеріали
- 27/06 Релігія та наука: чи існує конфлікт?
- 25/06 Дмитро Голик «Дівицтво і материнство Пресвятої Богородиці за книгою американського професора-богослова Бранта Пітра "Ісус Христос та єврейські коріння Діви Марії: Розкриття образу Матері Месії"» (наук. кер. – о. ліц. Іван Гаваньо, рец. – о. В.Тухлян)
- 22/06 Микола Цмоканич, «Проблематика ґендерної ідеології у творчості Ґабріели Кубі», (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – ліц. Василь Салій)
- 22/06 Там, де замовкає наука
- 19/06 Дмитро Білий, «Господня молитва (Мт 6,9-13; Лк 11,1-4). Лінгвістично-екзегетичне дослідження» (науковий керівник – о. ліц. Ростислав Приріз, рецензент – о.ліц. Андрій Нискогуз)
Найпопулярніше
- Дмитро Білий, «Господня молитва (Мт 6,9-13; Лк 11,1-4). Лінгвістично-екзегетичне дослідження» (науковий керівник – о. ліц. Ростислав Приріз, рецензент – о.ліц. Андрій Нискогуз)
- Філософія – провідниця до богослов’я
- Там, де замовкає наука
- Микола Цмоканич, «Проблематика ґендерної ідеології у творчості Ґабріели Кубі», (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – ліц. Василь Салій)
- Дмитро Голик «Дівицтво і материнство Пресвятої Богородиці за книгою американського професора-богослова Бранта Пітра "Ісус Христос та єврейські коріння Діви Марії: Розкриття образу Матері Месії"» (наук. кер. – о. ліц. Іван Гаваньо, рец. – о. В.Тухлян)
- Релігія та наука: чи існує конфлікт?
Грушівське чудо – тридцять років опісля |
![]() |
![]() |
![]() |
Василь Салій
Грушів став відомим паломницьким центром ще задовго до 80-х років ХХ ст. На початку ХІХ ст. сюди приходили численні віряни, щоб набрати цілющої води з кринички, яка знаходилась у дуплі старої верби. А високо між гіллям верби висіла ікона Богоматері. Та це святе місце, за вказівкою тодішньої влади, було знищене, а джерело засипали землею. 1855 року край охопила епідемія холери. Люди зрозуміли, що біда прийшла не випадково: це була кара Господня за осквернення святині. Тому взялись її відновлювати. За три дні спорудили капличку з криницею всередині – і епідемія відступила! Та зведена нашвидкуруч каплиця невдовзі почала руйнуватись, тому 1878 року на її місці зводять дерев’яну церкву Пресвятої Тройці. У 1901 р. Грушеву було надано право відпусту на празники Пресвятої Тройці, Успення і Воздвиження. Святиню щороку відвідувала велика кількість прочан. Молитви у каплиці лунали до 1959 року, поки радянська влада не закрила його. Храм був закритим довгі тридцять років, але у 1987 році в церковці Пресвятої Тройці сталася подія, яка змусила заговорити про Грушів увесь світ! У Грушеві з’являється Богородиця 26 квітня 1987 року 12-тирічна дівчинка Марія Кізин, вийшовши з хати неподалік церковці, побачила на балконі над входом до храму постать жінки. Дівчинка швидко сповістила про це матері, згодом прийшли подивитись родичі, сусіди та односельчани. Під кінець дня з’явились групки людей з сусідніх сіл. Очевидці засвідчили, що побачили на балконі живу постать, однак не всі бачили однаково. Видіння переставало бути помітним для тих, хто підходив впритул до храму, однак ні в кого не виникало сумнівів, що на балконі з’явилася Богородиця. Боротьба проти чуда Вже з перших днів чудесної об’яви Матері Божої безбожний радянський режим розпочав наполегливу протидію напливові людей до Грушева. Але ця протидія лиш засвідчила безпорадність режиму у боротьбі проти віри в Бога, яка, хоч і гнобилась протягом багатьох десятиріч, та все ж з новою силою проявилась у відповідь на прояв Господньої сили. Влада вдавалась до найрізноманітніших методів, аби лиш люди припинили молитву на місці об’явлення. Особливо режим боявся появи у Грушеві греко-католицьких священиків. Прочанам погрожували штрафами, звільненням з роботи, навіть судом! Через гучномовці проводилась антирелігійна агітація, глушилися слова молитов і пісень. Сім’ю Кізин звинувачували у неосвіченості, стверджували, що чудо – лише їхня вигадка. Марію – першого свідка об’явлення – разом з матір’ю було на три місяці ізольовано. Біля каплиці цілодобово чергували міліцейські підрозділи, які не впускали молільників на подвір’я храму. На всіх в’їздах до села були встановлені таблиці з написом: «У Грушеві хвороба – ящур!». Балкон, де з’явилась Богородиця, намагались оббити фанерою та тканиною. Всі входи на подвір’я храму заварили електрозваркою. Але ні залякування, ні наклепи, ні брехня не похитнули людського прагнення до Бога: щоденно це місце відвідувало все більше і більше прочан. Грушів після об’явлення Грушівське об’явлення передувало епохальним подіям нашої історії – розпаду СРСР і здобуттю Україною незалежності. Завдяки Богородиці Грушів став відомим на весь світ паломницьким центром. Про нього заговорили у СРСР та за кордоном. 13 жовтня 1987 року на перших шпальтах «Нью-Йорк Таймс» вийшла стаття, присвячена грушівським об’явленням . Чудо відбилося у серцях багатьох людей. Пригнічувана радянською пропагандою віра запалала з новою силою, зник страх. Люди, які приховували свою віру, ставали практикуючими християнами. Споминаючи чудо Пригадуючи цю величну подію, задамо собі питання: чим грушівське чудо є для нас сьогодні? Який зв’язок між об’явленням, яке відбулось 30 років тому, і нашим теперішнім життям? Василь САЛІЙ. Грушівське чудо – тридцять років опісля // СЛОВО № 1 (69) 2017
|