РОЗДІЛИ САЙТУ
Перекласти на...
Нові матеріали
- 12/02 Вийшов друком 10-ий випуск «Наукових записок ДДС»
- 06/02 ЕФФАТА ДДС: Взаємозвʼязок між Старим і Новим Завітом. Частина 3 (випуск №33) [ВІДЕО]
- 05/02 Вийшла цікава книга про ювілей
- 21/01 Йорданські свята семінаристів на бомбардованій Херсонщині
- 02/01 Різдвяні місії дрогобицьких семінаристів [ВІДЕО]
Там, де замовкає наука |
![]() |
![]() |
![]() |
Юрій Бігун
Багатьох людей цікавить питання сутності Бога: чи існує Він, а якщо існує, то чому є недоступним для раціонального пізнання. Християнство не відкидає раціональний метод пізнання Бога, проте відмінність Божої природи від людської не дає можливості людському індивідууму осягнути Його велич. Римо-католицький богослов св. Тома Аквінський (1225-1274 рр.) запропонував п’ять шляхів ствердження існування Бога, які мали б переконати розум людини повірити в Бога: - Доказ від руху: Оскільки все на світі рухається, то повинен бути «першодвигун», яким є Бог. Раціональний підхід у пізнанні Бога є важливим, проте не остаточним, позаяк зупиняє людину на межі, перейти яку вона сама неспроможна. Щоб подолати цю межу, потрібно відкинути будь-які раціональні намагання пережити досвід Бога. Тоді людина через молитву входить у міжособове спілкування з Ним та отримує відповіді на свої питання. Брак цього досвіду породжує в людині сумнів, який також переростає в зневіру. Водночас Бог розуміє неміч людини й іде їй на поступки. Він з любові до свого творіння стає людиною, щоб вона наочно досвідчила Божество й тим самим увірувала в Нього. Однак і цього людській допитливості було мало. Тому навіть після Свого парадоксального для людського розуму воскресіння з мертвих Бог творив в історії людства чудесні події, які науково пояснити неможливо. Загадковим явищем є Туринська Плащаниця. Наука та її сучасні методи внесли великий вклад у дослідження плащаниці, що дозволило підтвердити її автентичність. Проте відкритим залишається питання, яким чином на її полотні залишився образ Спасителя. Через велике заповзяття науковців стосовно дослідження плащаниці виник цілий науковий напрям – синдологія (з грец. плащаниця) .Побутувало досить багато гіпотез та думок, як саме з’явився цей образ, проте жодна з них не була науково доведена. Парадоксальність полягає в тому, що для отримання зображення потрібно було отримати більший потік світла, ніж при ядерному вибуху. Це означає, що реально полотно б згоріло. Все це наводить на думку, що цей потік світла не був природного походження, а – відблиском Христового Воскресіння. Укотре можемо побачити велику силу та могутність Божу, яка не піддається науковому поясненню, але залишається чимось сокровенним, що вабить людину. Ще одним загадковим феноменом для всього світу є нерукотворна Гваделупська ікона Богородиці. Крім того, що вона відома своєю чудодійністю та цілющістю серед вірних, своєю загадковістю вона приваблює науковців. Передусім їх дивує міцність, оскільки полотно ікони зіткане з кактуса айяте, максимальний термін існування якого 30 років. Однак сама ікона без жодних пошкоджень існує вже близько 400 років, 200 з яких зберігалася без будь-яких захисних покриттів . Незбагненним також залишається факт наявності температури й пульсу цього образу, які відповідають параметрам здорової людини. Дослідження вчених-офтальмологів виявило, що очі цієї ікони ідентичні очам живої людини: зображені усі до йоти капіляри . Ця ікона підтверджує досконалість Бога та його дій у нашому світі. Свою велич та водночас любов Бог виявляє у Євхаристії, яку колись подарував людям під видом хліба й вина задля їхнього спасіння. У Євхаристії ми споживаємо реальні Тіло та Кров Господню під видом хліба та вина. Однак буває, що Бог у більш видимий спосіб змінює вигляд хліба й вина у Його Тіло та Кров. Таке чудо відбулося в Італії, у м. Лончано, де Бог візуально перетворив хліб і вино на Тіло й Кров. Наукове розслідування цього чуда показало, що Тіло є серцевою тканиною, яка містить артеріоли, вени та нервові волокна. Цікавим моментом у цій справі є те, що група крові цього тіла співпадає з групою крові на Туринській Плащаниці. Учені дослідили, що ця кров є свіжою і цілком придатною навіть для переливання .Для наукової сфери це чудо є і надалі залишається загадкою, позаяк удосконалення технологій та щораз новіші дослідження довели лише одне – нездатність науки пояснити це явище. Такою ж загадкою залишилося чудо, яке відбулось в Аргентині, у м. Буенос-Айрес, де освячена частиця перетворилася на субстанцію з кров’ю. Дослідження виявили, що це фрагмент серцевого м’язу, який відповідає за скорочення серця. Ба більше, подальші дослідження показали, що білі клітини, які проникли в тканину, свідчать про те, що серце було живим та під великим стресом – наче його власника сильно били. У науковому колі ці чуда можна назвати так званим стресом для науковців, адже вони суперечать усім законам, якими керується наука. Проте не в колі християн, котрі саме чудо та його дослідження розцінюють як вияв Божої дії в людській сфері життя. Ще одним нерозгаданим та загадковим феноменом є наявність стигматів. Кожна рана на людському тілі кровоточить та болить доти, допоки не відбудеться її загоєння. Проте не у випадку із стигматами, перед якими медики безсилі. Стигмати – це хворобливі рани, що відкриваються і кровоточать та не піддаються медичному лікуванню. Останнім стигматиком в історії людства був Падре Піо, у якого рани на руках, ногах та на плечах видавали приємний запах лілії та троянди. Медики та науковці не могли нічого вдіяти, позаяк рани не заживали й водночас запальний процес не переходив у більш гостру форму. Також не підлягає людській логіці поява святих на фотографії після їхньої смерті. Зокрема св. Шарбель з’явився на світлині з групою прочан у 1950 р., попри те, що його смерть припала на 1898 р. Науково доведено, що це явище не є фотомонтажем, а реальною композицією . Що Бог хоче нам сказати, допускаючи ці чуда в історії людства? Напевно, те, що Він є автором цього світу і Йому властиво змінювати сценарій подій. Попри свою всемогутність, Бог у безмежній любові до людини поціновує її свободу, а тому дає можливість самій обрати сценарій свого життя. Бог не покидає маловірну людину напризволяще, а й надалі пропонує їй відгукнутися на Його запрошення. Для цього Бог удається до різноманітних способів, одним із яких є реальні чуда. Отож, можемо побачити, що Бог у різний спосіб виявляє свою силу, а через неї і Себе. Немічна людина, хоч як би не надіялася на власні сили та намагання, не в змозі збагнути Божої дії. Хоча наука є безсилою, проте її не можна відкидати, адже вона є тим першим рушійним важелем, який доводить до того моменту, після якого потрібно у вірі сказати: «Боже, Твоя велич незбагненна, я вірю, що Ти існуєш». Юрій БІГУН, Там, де замовкає наука // СЛОВО №2 (86), червень-серпень 2021
|