РОЗДІЛИ САЙТУ
Перекласти на...
Нові матеріали
- 17/07 Роман Ковівчак, «Заповідь любові до ворогів (Мт 5,43-48 і Лк 6,27-35). Лінгвістично-екзегетичне дослідження» (науковий керівник – о. ліц. Андрій Кобільник, рецензент – о. ліц. Андрій Нискогуз)
- 16/07 Звернення з приводу мобілізації священнослужителів
- 14/07 Святоволодимирове християнське коріння української державності
- 12/07 Андрій Капустинський, «Антикантівська полеміка в "Теодицеї" бл. Антоніо Розміні» (науковий керівник – о. д-р. Богдан Завідняк, рецензент – о. ліц. Іван Гаваньо)
- 10/07 Моральна оцінка науково-технічного прогресу
Найпопулярніше
- Дмитро Білий, «Господня молитва (Мт 6,9-13; Лк 11,1-4). Лінгвістично-екзегетичне дослідження» (науковий керівник – о. ліц. Ростислав Приріз, рецензент – о.ліц. Андрій Нискогуз)
- Там, де замовкає наука
- Філософія – провідниця до богослов’я
- Дмитро Голик «Дівицтво і материнство Пресвятої Богородиці за книгою американського професора-богослова Бранта Пітра "Ісус Христос та єврейські коріння Діви Марії: Розкриття образу Матері Месії"» (наук. кер. – о. ліц. Іван Гаваньо, рец. – о. В.Тухлян)
- Микола Цмоканич, «Проблематика ґендерної ідеології у творчості Ґабріели Кубі», (науковий керівник – о. ліц. Тарас Коберинко, рецензент – ліц. Василь Салій)
- Моральна оцінка науково-технічного прогресу
- Релігія та наука: чи існує конфлікт?
Ікона як підручник для християнського подружжя |
![]() |
![]() |
![]() |
Василь САЛІЙ
Зустріч Ця ікона також відома під іншою назвою – «Зустріч Йоакима й Анни». Однак, щоб зрозуміти її контекст, слід поглянути на події, що передували цій зустрічі. Йоаким і Анна – батьки Богородиці, подружжя, яке у злагоді проживало неподалік Овечих воріт Єрусалима. Подруги дожили до глибокої старості не маючи дітей. Бездітність у древньому Ізраїлі вважалась карою за гріхи, прокляттям. Йоаким був священиком. Одного разу первосвященик не прийняв дари, які Йоаким намагався принести в жертву Богові. Це так засмутило Йоакима, що він у великому смутку пішов у пустелю, де 40 днів провів у пості та молитві. В цей же час і Анна не переставала взивати зі сльозами до Господа, щоб позбавив її такої ганьби. Щира молитва святих подругів була почута: до кожного з них окремо з'являється ангел, який сповіщає, що у них народиться дочка. Очікування таємниці Позаду подружжя бачимо два будинки. Будинок, що знаходиться ліворуч, належить Йоакимові, а той, що праворуч, – Анні. Входи до обох будинків широко відкриті, немає дверей, віконниць, однак те, що в них всередині, покрите пеленою темряви. Темрява символізує священність, недоступність, вказує на таємницю, яка прихована від сторонніх очей. Слід спочатку втихомирити свої почуття, щоб могти цю таємницю відкрити. Заслона темряви повинна допомогти це зробити, підготувати нас, зробити спроможними збагнути незбагненну тайну. Притча про два будинки Щоб передати єдність чоловіка та жінки, ікона нам нагадує притчу про два будинки. Один з них репрезентує чоловіка, інший – жінку. Вони різні на вигляд, але рівні за гідністю, разом дахами ніби линуть до неба. Обидва зведені на спільній основі, яка нагадує царський престол. Спільна основа вказує, що у шлюбі чоловік і жінка є абсолютною єдністю. Василь САЛІЙ. Ікона як підручник для християнського подружжя//СЛОВО № 4 (64) 2015-2016. с.6
|